Tutorial: Summer Light Photography

Vyvážení bílé

Barva světla se udává prostřednictvím hodnoty – teploty chromatičnosti (teploty barvy). Ta hraje při digitálním fotografování důležitou roli, ačkoli budete možná více znát pojem „vyvážení bílé“.

Picture_Tutorial_img3

Lidské oko a mozek jsou velmi přizpůsobivé, pokud jde o měnící se barvu světla. List tvrdého bílého papíru se bude zdát bílý, ať se na něj díváte venku v denním světle (namodralém) nebo v budově při osvětlení světlem wolframové žárovky (nažloutlým).

Fotografická média nejsou schopná se tímto způsobem přizpůsobit. Je nutné provést vyvážení, aby vyhovovala teplotě chromatičnosti převládajícího světla. Snímač ve fotoaparátu lze vyvážit pro širokou řadu teplot chromatičnosti dotknutím se tlačítka. Mezi dostupná nastavení patří Denní světlo, Zataženo, Žárovka, Zářivka, Zářivka H, Blesk, Pod vodou a Uživatelské nastavení.

Můžete si všimnout, že jsou k dispozici nastavení Denní světlo a Zataženo. Důvodem je skutečnost, že teplota chromatičnosti světla při oblačnosti je odlišná od teploty chromatičnosti normálního denního světla.

Pokud je toto vše trochu matoucí, můžete nastavit Automatické vyvážení bílé (AWB). To analyzuje světlo dopadající na snímač a nastavuje náležitou hodnotu. Pokud si však chcete být jisti nastavením vyvážení bílé, můžete použít uživatelské vyvážení bílé. V takovém případě vyfotografujte bílý objekt (vhodný je list bílého papíru, ačkoli ideální je karta s 18% šedou barvou). Fotoaparát použije data z tohoto snímku k nastavení vyvážení bílé pro následující fotografie. Postup je nutné opakovat při každé změně osvětlení.

1  2  3  4

spacer
					image
Tutorials
Summer Light Photography
Photographic Composition
Video photography
Water photography
Landscape photography
Black and white photography
Action photography