Vyprávění působivých příběhů na fotografiích a videích

Krásné snímky, které lidem sdělí příběh nebo poselství, si žádají kombinaci dobré techniky a estetického nadání.

Fotoaparáty Canon nabízí celou řadu technologií a funkcí, které pomůžou s technickou stránkou vyprávění příběhů. Když ale dojde na kompozici – co do snímku zahnout, co vynechat a jak vše naaranžovat – budete potřebovat dobrý nápad a umělecké cítění.

Ať používáte jakýkoli fotoaparát, nabízí se vám různé techniky zachycení vašeho příběhu na fotografiích. Brian Worley, lektor společnosti Canon, vysvětluje, jak co nejlépe využít schopnosti fotoaparátu. Poradí vám několik užitečných tipů pro natáčení s videokamerou LEGRIA a ukáže, jak na tiskárnách PIXMA s rozhraním Wi-Fi přidat do vašich příběhů něco navíc.

Vyprávění strhujících příběhů s fotoaparáty IXUS a PowerShot

Modely IXUS a PowerShot stejně jako další kompaktní fotoaparáty často nabízí rozšířenou hloubku ostrosti, která je jako stvořená pro vyprávění příběhů v kontextu okolí. Tento měsíc budeme probírat:

  • Maximalizaci hloubky ostrosti
  • Využití světelných stop na fotografiích 

Maximalizace hloubky ostrosti

Pokud chcete při vyprávění příběhu zachytit nějakou scénu do nejmenších detailů, může režim Smart Auto fotoaparátů IXUS automaticky scénu rozpoznat jako „krajinu“ a přizpůsobit tomu nastavení. Některé fotoaparáty PowerShot nabízí také režim Av. V tomto případě vyberte vysoké clonové číslo, čímž maximalizujete hloubku ostrosti a udržíte zaostřenou větší část scény.

Vyprávění působivých příběhů na fotografiích a videích – Canon

Rex Chan, Světla měst
Práva k používání – https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

S kompaktními fotoaparáty a jejich kolegy s otočným displejem LCD můžete fotografovat různé scény z různých poloh a ještě lépe zasadit příběhy měst, krajiny nebo osob do kontextu.

Tip: Při fotografování měst se s fotoaparátem sehněte na úroveň ulice a využijte kompoziční linie chodníku ke směrování pozornosti diváků přes celý snímek.

Využití světelných stop na fotografiích

Většina dnešních fotoaparátů nabízí režim dlouhé expozice. S tímto režimem zachytíte noční snímky, na kterých budou příběh vyprávět světla aut. Můžete třeba vyfotografovat hemžení náklaďáků v přístavu nebo osiřelé auto jedoucí po málo frekventované silnici.

Protože fotoaparát jen těžko udržíte v rukou a budete chtít předejít jeho rozhýbání, využijte stativ nebo zařízení postavte na parapet či zeď.

Pokud jsme vás inspirovali k zachycení fascinujícího příběhu, neváhejte a podělte se o své snímky s ostatními. Odešlete je do galerie.