Program obsahuje:
- Marina Canová jako průvodkyně, která má rozsáhlé znalosti o sopkách a fotografování
- Místní převod podle programu
- Jídlo během cesty
- Let, ubytování, cestovní pojištění
Program obsahuje:
Není součástí:
PONDĚLÍ
Ráno: Příjezd do města Santander, vyzvednutí a přeprava do hotelu
13:00 – oběd
16:00 – prezentace, dodávka materiálu a nastavení fotoaparátu na fotografování divoké přírody, techniky, které budeme aplikovat, tipy, diskuse zaměřené na práci, která nás v parku čeká.
18:00–19:30 – prezentace s konkrétním obsahem a dovednostmi, které budeme v parku rozvíjet. Otázky
19:30 – večeře
ÚTERÝ AŽ PÁTEK
9:30–13:15 – fotografování
13:15–14:45 – oběd
15:45–20:00 – fotografování
9:30 – vstup do parku a fotografování po celý den s přestávkou na oběd, přes 100 různých druhů nalezených v parku. Zaměříme se na africkou divokou zvěř: slony, lvy, žirafy, zebry (Burchellova a Grevyho), gepardy, paviány, nosorožce, gorily…
Budeme také fotografovat hnědé medvědy, tygry, rysy, gibraltarské opice, jeleny…
Fotografování pro daný den zakončíme kolem 18:00
19:30 – večeře
SOBOTA
9:30–13:15 – budeme prohlížet práci vybranou z předchozích dnů. Prezentace výběru fotografií každého účastníka, kde budeme analyzovat každý obrázek, abychom ho mohli případně vylepšit a dozvěděli se, jak pořídit lepší snímky, a pochopili, jak se v budoucnu vyhnout jakékoli chybě, která se objevila, a podrobně vysvětlíme všechny úspěchy, dobrá rozhodnutí a analyzujeme pozitivní části každé fotografie. Uvedeme si několik tipů ohledně úprav, které nám pomohou posunout naši práci na další úroveň.
13:30 – oběd
16:00 – konec workshopu
Černá pozadí
Naším cílem je získat snímky s objektem osvětleným přirozeným světlem na zcela černém pozadí. Budeme hledat snímky s tímto zvláštním osvětlením, které je činí jednoduchými, ale zároveň tajemnými a působivými.
Opět budeme snímky podexponovávat, aby expozice indikovaná fotoaparátem jen mírně osvětlovala náš objekt, a pozadí, opět ve stínu nebo při slabém osvětlení, zůstalo zcela černé. V tomto případě nepotřebujeme, aby byl náš zdroj světla na určitém místě, ale aby pozadí bylo tmavší než náš objekt.
Význam pozadí
Když se postavíme do různých úhlů, dodáme fotografiím zcela jinou atmosféru. Buď zahrneme část krajiny, umístíme náš objekt s oblohou do pozadí, nebo si snímek přiblížíme tak, aby vyplnil záběr, a to bez jakéhokoli odkazu na místo, kde se nachází. Změnou polohy můžeme získat jiné barevné pozadí nebo pozadí s několika prvky. Provedení této analýzy ve vztahu k objektu nám pomůže vytvořit pečlivou estetickou složku našeho snímku.
Popředí / detaily
Jak dodat scéně hloubku, hledat prvky, které vytvářejí různé vrstvy, dodávají na zajímavosti, tajemství, které neruší, ale zároveň pouštějí do našich fotografií originalitu. Pokud fotografujeme od země, můžeme do záběru zahrnout rozostřenou trávu. Pokud umístíme objektiv mezi listy či větve stromů, vytvoříme popředí s velkým rozostřením, které dodá scéně barvu a rozměr.
Znalosti chování zvířat
Studium druhů, které budeme fotografovat, nám umožní předvídat jejich chování, a tedy co nejlépe plánovat jejich pohyb. Tyto znalosti nám pomohou získat požadované fotografie v mnohem kratším čase. Předvídání nám také umožní připravit se předem a vyhnout se ztrátě některých snímků.
Jak vytvořit siluety
První a poslední denní světlo je nejvhodnější pro tvorbu siluet zvířat, jejichž profil je zdobený srstí, jako jsou gepardi, pštrosi, žirafy, medvědi, paviáni atd.
Klíčové prvky: stát tak, aby byl zdroj světla za objektem, a správná expozice. Pak se nám podaří zachytit siluetu objektu s linií zlatavého světla. Aby byla zlatá silueta působivější, je třeba vyhledat pozadí, které je ve stínu.
Abychom získali minimalistickou fotografii, budeme muset podexponovat několik stupňů ve vztahu k informacím z expozimetru. Neexistuje žádný jeden vhodný údaj podexpozice, protože záleží na světle a podmínkách každého okamžiku.
Hledání okamžiku
Naučte se rozpoznat okamžiky, které stojí za to, abyste si počkali, podle polohy zvířete, akce, výpočtu toho, jestli jsou všechny proměnné (kompozice, pozadí, světlo atd.) na správném místě.
Předvídání a organizace naší pozice bude rozhodující pro to, abychom mohli vyfotografovat očekávanou scénu, jakmile k ní dojde. Kromě toho budeme mít čas udělat úvodní záběr, změřit světlo a umístit jej do záběru podle svých představ.
Kreativita
Promyšlený snímek, kde je věnována pozornost kompozici světlu, momentu, úhlu atd., může být kreativní, a nepřichází náhodou. Tato tvořivost nám umožní pořídit vzrušující, působivé, originální, esteticky příjemné fotografie, které se budou odlišovat od tisíců dokumentárních snímků, které denně vídáme a které postrádají výraz nebo dramatičnost.
Vybavení
Naučíme se používat různé objektivy a pochopíme, jak nám ohniskové vzdálenosti mohou pomoci pořídit lepší fotografie. Analýzou scény a místa, kde se nacházíme, můžeme rychle rozhodnout, jaká ohnisková vzdálenost je pro zamýšlený snímek optimální.
Výběr snímku
Při prohlížení fotografií musíme být při své práci přísní a vyřadit ty, které nezachycují to, co jsme chtěli. Může to být způsobeno nedostatečným světlem, rušivým pozadím, nedostatkem zajímavé akce, chybnou kompozicí nebo technickými detaily, které nelze ignorovat, jako jsou přepálená místa – pokud to nebyl záměr. Čím náročnější budeme na snímky, které chceme publikovat, vystavovat nebo si je ponechat, tím kvalitnější portfolio získáme.
WORKSHOPY MARINY CANOVÉ © všechna práva vyhrazena
Obsah tohoto dokumentu nelze žádným způsobem kopírovat, šířit ani používat, ať už jako celek, nebo jeho část, či v jakémkoli zdroji.