Canon Professional Services – Často kladené dotazy

Canon Professional Services (CPS) je bezplatná služba, která poskytuje informace, servis a podporu profesionálním uživatelům z řad fotografů, kameramanů a filmařů. Zde se nacházejí odpovědi na mnoho nejčastěji kladených dotazů ohledně této služby. Máte-li však jakékoli otázky, které nejsou uvedeny níže, spojte se s námi na adrese cps@canon-europe.com.

Nejčastější dotazy (FAQ)

Komu je program služeb CPS určený? 

Program CPS v Evropě podporuje profesionály v Evropě, na Blízkém a Středním východě a v Africe řadou výhod, kterými je motivuje k práci. Členství je vhodné rovněž pro pokročilé uživatele, kteří mají zájem o rychlejší servis a opravy a o přístup k exkluzivním zvláštním nabídkám.

Co nabízí program služeb CPS?

Program CPS nabízí pokročilým uživatelům fotografických produktů a videoproduktů Canon exkluzivní bezplatný přístup k řadě výhod. Patří mezi ně přístup k podpoře programu CPS na významných mezinárodních a místních událostech, služba přednostních oprav a místní podpora programu CPS ve vybraných evropských zemích. Podle úrovně členství v programu CPS jsou k dispozici také bezplatné záložní výpůjčky v případě, že váš produkt opravuje služba CPS, a není možné splnit dobu vyřízení zakázky.

V kterých zemích je program služeb CPS dostupný? 

Evropský program CPS aktuálně nabízejí tyto země: Rakousko, Belgie, Chorvatsko (pouze stříbrná úroveň členství), Česká republika, Dánsko, Estonsko (pouze stříbrná úroveň členství), Finsko, Francie, Německo, Maďarsko, Irsko, Itálie, Kazachstán (pouze stříbrná úroveň členství), Lotyšsko (pouze stříbrná úroveň členství), Litva (pouze stříbrná úroveň členství), Lucembursko, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko (pouze stříbrná úroveň členství), Rusko, Jihoafrická republika, Slovinsko (pouze stříbrná úroveň členství), Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko (pouze stříbrná úroveň členství), Ukrajina (pouze stříbrná úroveň členství), Velká Británie a Spojené arabské emiráty (pouze stříbrná úroveň členství).

Kolik mě bude stát zapojení do programu CPS? 

Nic, připojit se můžete zdarma. Podle vybavení Canon, které vlastníte, máte nárok na různé úrovně členství.

Jak získám nárok na členství v programu CPS a jaké jsou výhody jednotlivých úrovní? 

Nárok vzniká automaticky při registraci způsobilých fotoaparátů a objektivů Canon. Výhody se liší podle jednotlivých úrovní. Další informace najdete na domovské stránce webu CPS.

Mám stávající členské číslo CPS, které sestává z kombinace písmen a čísel (např. UK013795RS), ale nemůžu se přihlásit. Co mám dělat? 

Platnost vašeho účtu bohužel v dubnu 2010 vypršela a účet nyní není platný. Musíte požádat o nové členství v programu CPS a znovu registrovat své vybavení. Poté dostanete nový číselný kód CPS a stanete se platným členem programu služeb CPS.

Jaké informace jsou nutné při registraci do programu CPS? 

Registrace do programu CPS je jednoduchá. Budete požádáni o platnou domovskou adresu v Evropě, na Blízkém a Středním východě nebo v Africe, e-mailovou adresu, model (při zadávání přesného čísla modelu postupujte pečlivě, například makroobjektiv EF100mm f/2.8 Macro se liší od makroobjektivu EF100mm f/2.8 Macro USM) a sériové číslo veškerého způsobilého vybavení Canon, které vlastníte. Budete rovněž požádáni o uvedení data zakoupení, země zakoupení a prodejce. Pokud při registraci nemáte k dispozici přesné podrobnosti o těchto údajích, odhadněte je a podrobnosti doplňte co nejdříve. Upozorňujeme, že pokud chcete využít výhody programu CPS u těchto produktů, budete muset uvést přesné podrobnosti a může být nutné dokázat, že jste způsobilé položky zákonně koupili. 


Kde najdu sériové číslo produktů značky Canon? 

U digitálních zrcadlovek bývá výrobní číslo uvedeno zpravidla na spodní straně fotoaparátu – na nálepce na základně. Sériová čísla objektivu se nacházejí na několika místech v závislosti na modelu objektivu. Další nápovědu při hledání sériových čísel produktů Canon naleznete v tomto souboru PDF, který si můžete stáhnout: Průvodce umístěním sériových čísel vybavení Canon.


Kdy dostanu členskou kartu programu CPS? 

Nová členská karta CPS vám bude zaslána během několika týdnů od registrace nebo obnovení účtu CPS. Pokud nedostanete novou kartu do čtyř týdnů, pošlete e-mail službě CPS (cps@canon-europe.com), aby mohla společnost Canon znovu vydat novou kartu.

Snažím se zadat nové podrobnosti o vybavení na stránce CPS – proč se zobrazuje chybová zpráva? 

Nejprve zkontrolujte, že jste PŘED zadáním sériového čísla vybrali správný model z rozevírací tabulky. Poté ověřte, zda jste do pole sériového čísla správně zadali sériové číslo bez mezer nebo nadbytečných znaků.

Mohu registrovat vybavení z druhé ruky? Co se stane, pokud jej má předchozí vlastník stále registrované na svém účtu? 

Ano, vybavení z druhé ruky můžete registrovat a systém jej umožní, i pokud bylo dříve registrováno u jiného uživatele. Pokud k tomu dojde, budete upozorněni a můžete dostat e-mail od zástupce programu s žádostí o ověření nákupu. Pokud se při registraci vybavení setkáte s problémy, zašlete službě CPS číslo svého účtu a model a sériové číslo, se kterým máte problémy. E-mailová adresa: cps@canon-europe.com.

Má členství datum vypršení? 

Členství nemá datum vypršení a obnovuje se automaticky. Doporučujeme však aktualizovat údaje a registrované produkty, aby vám byla přiřazena správná úroveň členství. Vždy 1. ledna se úroveň členství znovu vypočítává, a proto je důležité, abyste měli na konci roku zadané aktuální údaje.

Jak funguje zapojení produktu do členství CPS?

Abyste byli způsobilí na jednotlivé úrovně členství v programu služby CPS pro fotografické produkty, musíte vlastnit určité produkty Canon. Kromě toho má každý produkt omezení způsobilosti – například k získání stříbrné i zlaté úrovně potřebujete dva fotoaparáty a tři objektivy. Pokud budete například vlastnit modely EOS 5D Mark IV a EOS 80D a tři profesionální objektivy, můžete získat pouze stříbrné členství, protože model EOS 80D má horní hranici stříbrného členství. Model EOS 5D Mark IV může získat platinové členství, a proto jej lze použít v kombinaci tří fotoaparátů a čtyř objektivů k získání nejvyšší možné úrovně členství. Členství v programu služby CPS pro videoprodukty vyžaduje pouze vlastnictví jednoho profesionálního videoproduktu. Plný seznam vybavení, které vám dává nárok na členství, najděte na stránce Způsobilé produkty.

Proč je u některých mých produktů na mém účtu uvedeno, že je služba CPS nepodporuje? 

Do vaší úrovně členství se započítávají pouze produkty podporované programem CPS. Společnost Canon bohužel není schopná opravovat některé modely, které jsou starší nebo se již nevyrábějí, v rámci službou CPS uvedené doby vyřízení vzhledem k náročnosti získávání dílů. Upozorňujeme, že ze seznamu položek podporovaných službou CPS mohou být občas některé produkty odebírány, což může mít vliv na vaši úroveň členství v programu CPS. Tyto produkty však mohou být nadále propojené s vašimi účty a možná je lze opravit za dobu vyřízení servisu mimo službu CPS. Další podrobnosti získáte v místním servisním centru. Doporučujeme pravidelně aktualizovat účet a registrovat všechny produkty, protože většinu lze opravit.

Kdy bude program CPS k dispozici v dalších zemích. 

Síť služby CPS v Evropě, na Blízkém a Středním východě a v Africe je již v současné době rozsáhlá. Společnost Canon se však neustále zaobírá možnostmi rozšíření služeb CPS do dalších zemí. Pokud máte doporučení ohledně toho, jak může společnost Canon vylepšit program CPS, napište nám na e-mailovou adresu cps@canon-europe.com.

Nemám dostatek vybavení způsobilého k zařazení do služby CPS. Mohu se přesto stát členem? 

Můžete si zřídit účet CPS bez produktů a postupně na něj přidávat koupené produkty. Až díky nakoupeným modelům dosáhnete na členství stříbrné úrovně, automaticky dostanete nárok na členství, stanete se členem a získáte přístup k výhodám.

Jsem členem programu služby CPS v zemi mimo Evropu, Blízký a Střední východ a Afriku. Mám nárok na všechny výhody evropského programu CPS? 

V současnosti funguje služba Canon Professional Services místně a kritéria způsobilosti a výhody se liší v jednotlivých oblastech. Členové mimo Evropu však mohou získat prioritní servis v servisních centrech Canon a na mezinárodních událostech se zastoupením služby CPS, pokud se prokáží platnou členskou kartou CPS. Úroveň priorit se může oproti prioritám v domovské zemi lišit. Pokud chcete využívat výhody evropského programu CPS a máte oficiální adresu v jedné ze zařazených zemí, budete se muset znovu zaregistrovat.

Jsem členem evropského programu služby CPS. Jaké služby mohu očekávat mimo Evropu, Blízký a Střední východ a Afriku? 

Pokud se prokážete platnou kartou CPS, měli byste dostat prioritní servis, který ale nemusí přesně odpovídat výhodám nabízeným v Evropě.

Mohu si registrovat produkty zakoupené mimo Evropu, Blízký a Střední východ a Afriku? 

Víme, že profesionální fotografové a kameramani často cestují a kupují si produkty mimo oblast bydliště. Proto si tyto produkty můžete zaregistrovat stejně jako normálně a rovněž získat výhody služby CPS. Některé produkty zakoupené u prodejce bez oprávnění společnosti Canon mohou být dovezené a následně prodávané za nižší cenu, proto mějte na paměti omezení při nákupu těchto produktů. Rovněž upozorňujeme, že v případě oprav pod zárukou bude vyžadován nákupní doklad, a pokud nebude předložen, nebude mít produkt nárok na výhody místní záruční podpory společnosti Canon. Další informace získáte na stránce Paralelní import.

Připojte se ke službě CPS

Členové se mohou připojit ke službě CPS a získat podporu jak místně, tak na velkých akcích, získat prioritní služby oprav a (v závislosti na úrovni členství) bezplatné zapůjčení záložního vybavení.

Připojit nyní

Související odkazy