Životní cyklus výrobku: Od kolébky do kolébky
Pro výrobce, jako je Canon, se cíle udržitelného rozvoje OSN dotýkají každé fáze životního cyklu produktu. Ještě před výrobou, během fáze vývoje a návrhu, je třeba zvážit a zlepšit energetickou účinnost a recyklovatelnost produktů. Dodávky materiálu, výroba, distribuce a recyklace – a mnoho dalšího – se podílejí na celkové udržitelnosti produktu. Stanovení přísných pokynů pro řízení kvality a ochrany životního prostředí může zajistit, že dodavatelský řetězec a výrobní procesy budou odrážet hodnoty podniku, průmyslu, a co je nejdůležitější: zákazníků. Posouzení dopadu na životní prostředí může sledovat pokrok v oblastech, jako je snižování emisí CO2, zatímco systém pro správu životního prostředí, jako je ISO 14001, může pomoci zajistit dodržení závazků. Existuje mnoho dalších programů zaštítěných průmyslem, které mohou poskytnout strukturu pro jakékoli podniky jakékoli velikosti a usilovat o snížení jejich dopadu na životní prostředí.
Je snadné o strategiích udržitelnosti přemýšlet jako o něčem lineárním, kde nás na konci cesty čeká ocenění. Ve 21. století se však toto myšlení přesunulo z konceptu „od kolébky do hrobu“ na koncept „od kolébky do kolébce“: Kruhový životní cyklus, který vede od výzkumu a vývoje až po přepracování a zpět. Oběhová ekonomika se spoléhá na to, že produkty a materiály budou používány po co nejdelší dobu, prostřednictvím oprav a opětovného použití, než dojde k přechodu na procesy přepracování a recyklace. Snížení závislosti na surovinách a emisí z dopravy a výroby pomáhá chránit životní prostředí, zatímco nižší ceny spojené s repasovanými produkty mohou snížit náklady.