PRODUKT

Přestávají nás bavit digitální prostředky?

Objevte sílu tiskového marketingu v digitálním světě

Family sat in living area on digital devices


Nedůvěra v digitálním světě

Důvěra je základem jakéhokoli solidního vztahu, zvláště mezi značkou a spotřebitelem. Je však zřejmé, že tento vztah je s ohledem na rostoucí nedůvěru spotřebitelů vůči digitálním platformám v současné době testován.

Ke konci července 2018 spadla cena akcií Facebooku o 19 %. Tento pokles hodnoty o 119 miliard dolarů představoval historicky nejvyšší propad hodnoty společnosti během jediného dne. Tři miliony evropských uživatelů opustili tuto přední světovou sociální síť v důsledku aféry týkající se společnosti Cambridge Analytica, která zneužila 50 milionů Facebookových profilů bez souhlasu či vědomí uživatelů.

Abychom parafrázovali článek Farhada Manjooa v New York Times(1), je opravdu složité zachovat si stejné nadšení pro smartphony a sociální sítě, jaké jsme zažívali před deseti lety, když si tyto technologie nyní spojujeme s nesprávným zacházením s daty a obtěžujícími reklamami.

Jak uvádí autor ƒ„My, jako společnost, jsme se nezabývali tím, jak velkou kontrolu mají nad našimi životy. Nemáme však k dispozici mnoho způsobů, jak tento vliv omezit.“



1 – Why Tech Is Starting To Make Me Uneasy, The New York Times, 11. října 2017

Mac, keyboard and stationary scattered on desk


Příležitost pro tiskový marketing

Marketéři si stále více uvědomují, že tento postoj zastává většina spotřebitelů. Samotné digitální kanály už pro plánování cílených marketingových kampaní nestačí. Tiskový marketing dokáže stimulovat schopnost tisku simulovat kritickou emocionální angažovanost mezi značkou a její cílovou skupinou. Z tohoto důvodu musí marketéři mobilizovat tisk v doprovodné roli vedle digitálních prostředků.

Pokud je pro navázání spojení se spotřebitelem nejdůležitější důvěra, pak tisk představuje velice vlivný nástroj. Podle ústavu MarketingSherpa (2) figuruje tisk mezi pěti nejdůvěryhodnějšími reklamními kanály:

  • tiskové reklamy v novinách a magazínech (82 %)
  • televizní reklamy (80 %)
  • reklamy a katalogy v podobě direct mailu (76 %)
  • reklamy v rádiu (71 %)
  • venkovní nápisy (69 %)

Na dně žebříčku v anketě se umístila vyskakovací okna na internetu.

Je zřejmé, proč lidé cítí potřebu tohoto „digitálního detoxu“ a obracejí se zpět k tisku. Odběr digitálního obsahu je často narušován upozorněními, otevřenými kartami, agresívními reklamami a hypertextovými odkazy, které odvádějí pozornost od stránky, kterou si chcete přečíst. Tisk oproti tomu napomáhá koncentraci a zvyšuje schopnost vstřebávat informace. Tento detail je příliš důležitý na to, aby ho majitelé značek jen tak ignorovali během fáze plánování kampaní.



2 – Marketing Chart: Which advertising channels consumers trust most and least when making purchases, Marketing Sherpa, 17. ledna 2017



Důsledné oddělení tisku a digitálního zpracování by bylo chybou, neboť kombinací jejich silných stránek lze dosáhnout mnoha výhod.

Důsledné oddělení tisku a digitálního zpracování by však bylo také chybou, neboť kombinací jejich silných stránek lze dosáhnout mnoha výhod. Marketéři jsou si vědomi skutečnosti, že pokud se to odehrává v rámci parametrů a předpisů stanovených pro dané odvětví, je získávání osobních údajů zákazníků nezbytné k tomu, aby je mohli okamžitě oslovit s obsahem, který je přesně přizpůsoben jejich profilům.

Kombinací možností přizpůsobení digitálních prostředků a účinnosti tisku pro obnovení důvěry a také stimulaci hlubšího a cílenějšího zapojení do obsahu mohou marketéři vytvářet inovativní propagační kampaně zaměřené na konkrétní demografické údaje.

Ve světle tohoto argumentu je jasné, jak velká příležitost se marketérům nabízí. Tisk byl trvalou součásti propagačních kampaní od doby vzniku marketingu. Digitální prostředky však mezitím zaznamenaly velmi rychlý vývoj, získaly významný vliv a vyspěly v mocný komunikační kanál.

Inovativní koncepty, jako je programatický tisk, umožňují marketérům kombinovat výhody tisku a digitálních prostředků, aby dosáhly něčeho zvláštního. Využíváním údajů k vytváření prostředí, která jsou více zaměřená na zákazníky v oblasti tisku v podobě direct mailu, brožur, katalogů a časopisů zákazníků, dokáží značky poskytovat marketingové prostředky, které dosáhnou nových úrovní oslovení zákazníků a zásadním způsobem zvýší jejich odezvu.

Autor Tino Wägelein
Business Development Manager, Canon Europe


Související řešení

Prozkoumat podrobněji



Zjistěte více o tom, jak kombinovat sílu tisku a digitálních prostředků ve svých marketingových kampaních.

Poraďte se s naším týmem

-->