Differentiate, Rohner Spiller grow their business, using marketing and customer communication solutions from Canon

Rohner Spiller: změna od základů

Výzva

V poslední polovině minulého století se stala švýcarská společnost Rohner Spiller předním dodavatelem komerčních tiskovin, Díky rychlému tisku ve vysoké kvalitě a komplexním tiskovým službám se společnosti povedlo vybudovat základnu věrných zákazníků, od architektů a grafických designérů přes malé a střední firmy po velké podniky. Plně optimalizované výrobní prostředí, které zahrnuje zařízení pro veškeré práce, od úzko- a širokoformátového tisku a konečných úprav po skenování a laminování, je připraveno téměř na jakoukoli tiskovou objednávku.

Remo Martin, výkonný ředitel společnosti, však zdůrazňuje, že samotná výrobní kapacita nepřinese nové obchodní příležitosti – něco, co se stalo v roce 2012 urgentní nutností: „Naše firma si vedla dobře a měla spoustu zakázek od stávajících klientů. Ale ceny pomalu klesaly, takže jsme museli najít způsob, jak udržet a zvýšit naše příjmy a zajistit dlouhodobou stabilitu. Potřebovali jsme nové klienty.“

Společnost se rozhodla investovat do nového tiskařského vybavení a zařízení pro konečné úpravy, ale tato řešení nenabízela USP, což bylo cílem: „Chtěli jsme se zaměřit na měnící se komunikační prostředí a hledali jsme způsob, jak našim zákazníkům pomoci s přizpůsobením vyvíjející se kultuře, kde všichni stále více využívají informace na různých médiích.“

Ačkoli si byli Martin a jeho tým vědomi příležitostí plynoucích z online marketingu a různých médií, vzpomíná, že neměli nezbytný přehled ani znalosti trhu: „Byli jsme zahlceni přívalem dostupných informací a hledali jsme proto partnera, který by mohl filtrovat informační přetížení, nabídnout jednoduchý přehled trhu a vést naši společnost nezmapovaným územím.“

"Díky našemu partnerství se společností Canon představují nyní různá média významnou část naší nabídky služeb."

Rohner Spiller attract new customers, using Canon marketing solutions

Řešení společnosti Canon

Po rozsáhlém marketingovém průzkumu, který zahrnoval rozhovory s předními dodavateli poskytujícími různá média, provedeném roku 2012 se společnost Rohner Spiller rozhodla investovat do nabídky společnosti Canon, včetně softwaru DirectSmile. „Po diskuzích se společností Canon se kromě softwarových kapacit vyjasnily dvě věci. Že má společnost ohromné zkušenosti na trhu a že by s námi ráda spolupracovala na partnerských základech a poskytla nám pomocnou ruku, kterou jsme potřebovali.“

Pomocná ruka přišla ve formě třídenního školení poskytnutého společností Canon, kde Martin a jeho tým získali základní informace o různých médiích a naučili se, jak navrhovat zákaznické kampaně pomocí softwaru DirectSmile. „Toto neocenitelné školení jsme dokončili důkladnou diskuzí o obchodních otázkách zaměřenou na to, jak zajistit, aby byly služby ziskové. Pracovali jsem se společností Canon na několika myšlenkách. Obě společnosti navrhovaly nové obchodní modely a společnost Canon nám ukázala stávající zákaznické kampaně, na kterých spolupracovala. To nám pomohlo definovat směr, kterým jsme se chtěli vydat.“

Tento nový směr byl důležitý. Jelikož měla společnost Rohner Spiller značku se silným povědomím jako poskytovatel tiskových služeb, rozhodli jsme se, že nová nabídka různých médií potřebuje vlastní tržní identitu. Jelikož se tato nová služba pravděpodobně stane naší hlavní podnikatelskou činností, byla založena nová samostatná divize s názvem „Querfeld1“. Tento termín je odvozen z německého výrazu „přespolní“ a přesně vystihuje přístup k vývoji v novém podniku společnosti.

"Nejenže jsme rozšířili naši nabídku pro zákazníky, abychom přilákali nové klienty a udrželi si ty stávající, ale tiskové objemy vzrostly o 20 procent."

Výhody

Dnes je Querfeld1 prosperující značkou, která posílila obchod společnosti Rohner Spiller. Tým Querfeld1 tvoří tři výhradní specialisté, kteří nabízejí digitální marketingové služby, například e-mailový marketing, elektronické noviny a návrh webových stránek, ale podporují také zákazníky prostřednictvím marketingových strategií:

„Stávající zákazníci si oblíbili naše nová různá média, automatizaci marketingu a to, že zvyšujeme hodnotu jejich kampaní. Můžeme zjednodušit a automatizovat jejich pracovní postupy s minimem lidských zásahů a převádět jejich tiskové produkty na řešení, která zvyšují naše příjmy. Nejenže jsme vyvinuli náš vlastní obchodní model a rozšířili naši nabídku pro zákazníky, abychom přilákali nové klienty a udrželi si ty stávající, ale tiskové objemy vzrostly o 20 procent.

Kromě tradičních aplikací v rámci různých médií, jako je přímá pošta propojená s osobními webovými stránkami, jsme pod touto značkou také vyvinuli sofistikovaný online nástroj pro místní „garážové“ firmy. Martin vzpomíná: „Naším prvním velkým řešením byl systém zvaný CARS 2.0: online nástroj pro provádění průzkumů, který pomohl našim „garážovým“ zákazníkům získat podrobné informace o způsobech komunikace, které jejich zákazníci upřednostňují. Tento nástroj jim pomohl komunikovat efektivněji, bez ohledu na preferovaný způsob, např. telefon, SMS, reklamní zásilky nebo e-mail.“

A Martin uzavírá: „Máme úzký vztah se společností Canon, která nám pomohla udržet naši firmu. Tým společnosti Canon je vždy k dispozici, aby nás poskytl podporu a rychlou odezvu při jakýchkoli problémech. Díky našemu partnerství představují nyní různá média významnou část naší nabídky služeb. Již jsme pokryli investici a posunujeme se dopředu. Navíc předpokládáme vyšší ziskovost a další růst.“

Differentiate, Rohner Spiller offer customers online marketing and crossmedia services using campaign management software from Canon

"Máme úzký vztah se společností Canon, která nám pomohla udržet naši firmu."

Zjistěte více

Kontaktujte nás

Objevte, jak vám můžeme také pomoci odlišit firmu

Zjistěte více

  • Canon
  • Případová studie komunikace ve společnosti Rohner Spiller