A father and son flick through the pages of a recipe book together.

TIPY PRO TISK

Všechny ingredience, které potřebujete k tvorbě vlastní kuchařky

Většina z nás zná řadu zvláštních receptů. Může se jednat o vlastní kreativní přístup ke klasickému jídlu nebo o oblíbený rodinný recept, který se předává z generace na generaci. Zaznamenávání těchto charakteristických jídel do vlastní individuálně přizpůsobené kuchařky je zábavný a kreativní tiskový projekt, který můžete snadno realizovat z pohodlí svého domova.

Londýnská fotografka jídla a nápojů Natasha Alipour-Faridaniová je odbornicí na fotografování chutě vzbuzujících snímků a může nabídnout spoustu užitečných tipů pro pořizování působivých fotografií jídla. A když jste připraveni vytisknout snímky a sestavit z nich fotoknihu, tiskárna, jako je bezdrátový model Canon PIXMA řady TS3350, vám usnadní jejich výběr a vytvoří vysoce kvalitní výtisky.

Výběr receptů

Vyberte recepty nebo ingredience pro jejich vizuální dojem. Tyto borůvky, které jsou ingrediencí v receptu na snídaňové muffiny, vypadají skvěle na snímku pořízeném zblízka.

Natasha si pro svou kuchařku vybrala snídaňové muffiny, protože do ní chtěla přidat několik snímků ingrediencí. „Chcete-li do své kuchařky přidat rozmanitost a barvy, neomezujte se na fotografie konečného výsledku,“ říká. „U receptu na snídaňové muffiny jsem se zaměřila na borůvky. Opravdu ráda fotografuji detaily jídla.“

Vybrala si také recept na koláč z tykve velkoplodé a sýru ricotta ozdobený listy rokety. „Chtěla jsem recepty, které vytvářejí jasné barvy,“ vysvětluje.

K fotografování Natasha použila fotoaparát Canon EOS 5D Mark IV a dva objektivy – Canon EF 50mm f/1.8 STMCanon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM. „Makroobjektiv je skvělý pro opravdové přiblížení k objektu,“ vysvětluje. Objektiv EF 100mm f/2.8L Macro IS USM nabízí maximální zvětšení 1:1 neboli 1×, což znamená, že objekty jsou na snímači vyobrazeny ve skutečné velikosti. Kombinace schopnosti fotografovat zblízka a velkého otvoru clony, resp. velmi nízkého clonového čísla, umožňuje objektivu Canon EF 50mm f/1.8 STM vytvořit velmi mělkou hloubku ostrosti. Jak vysvětluje Natasha: „Znamená to, že mohu zachytit nádherné rozmazání, které se jemně prolíná s pozadím.“

Objektiv Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM je cenově dostupnější alternativou k objektivu Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM a dokáže vytvářet naprosto ostré výsledky.

Fotografování snímků

Zahrnutí sklenic vody a umístění předmětů, jako je příbor, do okrajové části záběru dodá snímku na autentičnosti a pomůže mu vyvolat pocit, že je součástí širší scény.

Natasha použila stativ a připojila fotoaparát k počítači, takže mohla okamžitě zkontrolovat výsledky a postupně vypilovat kompozici. U většiny snímků nastavila clonové číslo f/8 nebo f/9, což jí umožnilo zachovat dokonalé zaostření objektu.

„Než začnete, podívejte se na ingredience a prozkoumejte je ze všech úhlů,“ říká. „Pokud je jídlo ploché, je dobré použít pohled shora z ptačí perspektivy. Vždy se ujistím, že mám něco, co přesahuje okraj záběru – může to být jen okraj talíře, ale posiluje to myšlenku, že se jedná o pokračující scénu.“

Pokud jde o osvětlení, k dosažení profesionálně působících výsledků nepotřebujete žádnou speciální sadu. „Tyto snímky jsem pořídila doma. Jsou osvětlené přes velké okno a k vyplnění několika tmavších stínů jsem použila reflektor,“ říká. „Ráda pracuji s přirozeným světlem. Pokud do záběru dopadá sluneční světlo, můžete zachytit nádherně jasnou záři. Pokud chcete, aby byl snímek jemnější a náladovější, je vhodné využít slabé ranní nebo večerní světlo. Chcete-li dosáhnout požadovaných výsledků, pak nejprve sledujte, jak a kdy přichází světlo do vašeho domu.“

Tisk snímků

A PIXMA printer prints an image of a sweet potato tart. A child takes the image from the printer.
Natasha využila možnost bezokrajového tisku, kterou její tiskárna Canon PIXMA řady TS3350 nabízí, takže snímky byly připraveny k nalepení ihned po vytištění, protože je nebylo nutné oříznout.

Natasha vytiskla snímky na tiskárně Canon PIXMA řady TS3350, která je vybavena bezdrátovými funkcemi pro rychlý a efektivní tisk. „Tato tiskárna je skvělá,“ říká. „Je rychlá a snadno nastavitelná. Inkoustové kazety lze jednoduše instalovat a vytvářejí živé a přesné barvy.“

Natasha si vybrala lesklý fotografický papír Photo Paper Plus Glossy II od společnosti Canon, který nabízí kvalitní výstup, a experimentovala s řadou velikostí papíru. „Vytiskla jsem výběr snímků o rozměrech 13 × 18 cm, 10 × 15 cm a 13 × 13 cm a díky funkci bezokrajového tisku nebylo nutné ořezávat okraje.“ Možnost bezokrajového tisku je u tiskárny Canon PIXMA řady TS3350 dostupná až do formátu 13 × 18 cm a tiskárna podporuje různé velikosti papíru až do A4, přičemž všechny podává z nastavitelného zadního zásobníku papíru.

Stejně jako všechny bezdrátové tiskárny PIXMA od společnosti Canon je i řada PIXMA TS3350 kompatibilní s různými tiskovými aplikacemi od společnosti Canon. Aplikace Canon Easy-PhotoPrint Editor nabízí řadu kreativních možností pro rozvržení a šablony, které lze přizpůsobit vytvářené kuchařce, a je kompatibilní se smartphony a tablety. K dispozici jsou také verze pro stolní počítače Mac a PC.

„Tisk prostřednictvím aplikace Canon Easy-PhotoPrint Editor je rychlý a snadný,“ říká Natasha. „K připojení ke snímkům jídla uloženým v počítači jsem použila možnost Browse (Procházet)“. Aplikace se také může připojit k celé řadě cloudových platforem a sociálních médií, včetně Disku Google a Instagramu.

Konečný produkt

A top-down shot of a printer, a recipe book and muffins on a cooling rack.
Fotografování oblíbených jídel, která sami připravíte, a jejich uchování v lákavé kuchařce představuje skvělý způsob, jak vytvořit rodinnou památku.

Natasha se rozhodla umístit snímky do výstřižkového alba ve stylu kroužkového bloku, ale pokud požadujete opravdu profesionální konečnou úpravu, můžete k navržení kuchařky použít software hdbook od společnosti Canon. Stačí jen navštívit web jednoho z maloobchodních prodejců softwaru hdbook, stáhnout si software do počítače PC nebo Mac, rozmístit fotografie a text a odeslat kuchařku do tisku.

Až tedy příště zamíříte do kuchyně, popřemýšlejte o zvláštních receptech, které byste chtěli zaznamenat a předat své rodině a přátelům. Nejen, že si užijete spoustu zábavy při fotografování a sestavování své kuchařky, ale také vytvoříte drahocennou památku plnou chutných jídel a chuť vzbuzujících snímků, která se stane inspirací pro budoucí generace.

Autorka: Claire Gillová

Související články
A tablet displays the Canon Easy-PhotoPrint App while a printer prints a picture.

TIPY PRO TISK

Aplikace Easy-PhotoPrint Editor

Naučte se ovládat zábavnou a intuitivní aplikaci Canon Easy-PhotoPrint Editor.

Pea fritters on a plate, shot from the side.

FOTOGRAFOVÁNÍ JÍDLA

Nejlepší objektivy pro fotografování jídla

Vytvářejte fotografie jídla, které budou požitkem díky našemu výběru objektivů pro blízké záběry.

A low-light shot, featuring a table of cakes and flowers.

FOTOGRAFOVÁNÍ JÍDLA

Ovládněte umění fotografování jídla

Fotografka a food bloggerka Lina Lomelinová představuje své nejlepší tipy, jak z fotografování jídla vytěžit co nejvíce.