Rychlé vydávání, z tisku na trh
Digitální knihtisk zjednodušuje pracovní postupy při tisku a nabízí flexibilní vydavatelské služby.
Objevte, jak digitální tisk knih ovlivňuje nárůst výnosů pro poskytovatele tiskových služeb
Celkový objem digitálního tisku knih dosáhne do roku 2022 100 miliard stránek – přečtěte si o vzrušující nové kapitole, která nás čeká.
Společnost thebookseller.com odhaduje, že celková tržní hodnota evropského knižního vydavatelství představuje neuvěřitelných 36–38 miliard eur. Celkové výnosy z prodeje pro vydavatele v poslední době mohly ovlivnit fluktuace britské libry, ale za loňský rok vydělaly tištěné knihy pouze ve Velké Británii 1,7 miliardy liber z celkové hodnoty prodeje knih ve výši 2 miliardy liber.
Náhlý vzestup prodeje tištěných knih provází setrvalý stav popularity e-knih – které již bezpečně překonaly fázi oblíbenosti „nové hračky“. Podle agentury pro průzkum trhu Mintel bylo 54 % knih zakoupených během posledních 12 měsíců tištěných, zatímco pouze 24 % bylo digitálních. Společnost Mintel očekává, že prodej tištěných knih bude nadále stoupat, a do roku 2022 předpovídá obrovský, 25% nárůst, což by znamenalo raketový nárůst prodeje na 2,1 miliardy liber. Naproti tomu prodej e-knih, jejichž móda začíná slábnout, by měl zaznamenávat pouze „marginální“ meziroční nárůst.
Proč je tedy návrat tištěných knih tak výrazný? Jen Campbellová (@jenvcampbell) – bookstagrammerka/booktuberka, oceňovaná básnířka a autorka bestsellerů – vysvětluje, proč má tištěné knihy v takové oblibě:
„E-knihy jsou skvělé, když cestujete nebo potřebujete ušetřit místo a těm, kdo je potřebují, nabízejí fantastické funkce zvětšování textu. Ve světě, kde většinu činností provádíme online, však knihy nabízí z tohoto světa únik a jejich tištěná podoba se stává jeho hmatatelným ztělesněním.“
Jen Campbellová, básnířka, autorka a booktuberkaLidé moc rádi předpovídají, kdy nastane „konec knih“, k tomu ale rozhodně v brzké době nedojde.
Booktubeři a bookstagrammeři využívají platformy sociálních médií, jako je YouTube a Instagram, ke sdílení svých milovaných knih. Tento typ lifestylového obsahu se u dnešního digitálního publika těší masové oblibě – většina významných vloggerů dokázala dosáhnout statusu celebrit – a může mít neuvěřitelný dopad na obory, které podporují. „Diváci sledují doporučení na kanálech booktube a zjišťují, s kým mají stejný vkus. Já v poli s popisem u svých videí uvádím odkaz na doporučované knihy, kdyby si je někdo chtěl koupit. Prostřednictvím těchto odkazů si diváci koupí přibližně 600–800 fyzických knih za měsíc. Je to jen malý zlomek z celkového počtu knih, které lidé nakoupí na základě mých doporučení, protože mnoho lidí jde do knihkupectví nebo si knihy vyhledávají sami,“ říká Jen Campbellová.
Digitální knihtisk zjednodušuje pracovní postupy při tisku a nabízí flexibilní vydavatelské služby.
Objevte, jak mohou naše inovativní řešení novinového tisku pomoci vydavatelům uspět na digitálním trhu
Novátorská řešení tisku nabízejí dynamičtější, úspornější přístup časopisů a zvyšují účast čtenářů
Zjistěte, jak propukající skandály ohledně ochrany soukromí v digitální sféře vracejí zákazníky zpět k důvěryhodnému tisku.
Podívejte se, jak někteří výrobci tapet udávají vlastní trendy a řídí revoluci v oblasti digitálně tištěných tapet.