Rozsáhlejší kontrola, vyšší efektivnost a transparentnost v souvislosti se závazky
Jednodušší a inteligentnější nástroje od společnosti Canon ke zpracování faktur vám usnadní převzetí kontroly nad peněžním tokem.
Proměňte vaše oddělení v efektivní střediska optimalizací firemních procesů.
Finanční oddělení je tradičně odkázané na ruční procesy. Podle nedávného průzkumu 80 procent kvalifikovaných finančních pracovníků připouští, že se usilovně snaží udržet krok s firemními cíli v oblasti digitalizace, a 66 procent uvedlo, že jsou více odkázáni na papírové dokumenty než jakékoli jiné oddělení ve firmě.
Spolu s neustálým bojem o rozpočet ponechává reputace finančního oddělení jako nákladového střediska na mnohých vedoucích pracovnících finančních oddělení břemeno dosažení efektivnosti, zvýšení výkonu firmy a vyvážení rizik se zmenšujícími se účetními bilancemi.
Digitální technologie představují nejefektivnější prostředky pro moderní vedoucí pracovníky finančních oddělení a umožňují jim čelit těmto výzvám. Jaká je budoucnost finančních procesů v digitální transformaci? Jak mohou finanční ředitelé s využitím digitálních nástrojů proměnit finanční oddělení v ziskové středisko, které výrazně přispívá ke zvyšování výkonu firmy?
Existuje řada technologií, které jsou dostupné pro osoby pověřené transformací způsobu, jakým v současné době probíhají finanční procesy. Finanční oddělení, která mají připravený strategický plán digitalizace pro nasazení těchto řešení, mohou zahájit digitální evoluci.
Klíčovým aspektem od automatizovaného zpracování faktur po digitálně zefektivněná řešení „od nákupu po platbu“ (P2P) je vývoj komplexní strategie, která zajistí, aby tyto nástroje měly největší dopad na firmy v krátkodobém horizontu a aby současně usnadnily dosažení pokroku na jejich dlouhodobé cestě k transformaci.
Progresivní finanční ředitelé budou zkoumat technologie pro digitalizaci a automatizaci, které přinesou úspory a uceleně zefektivní procesy v celé firmě, aby jí poskytly prostor a příležitosti k růstu. Zavedení komplexního automatizovaného řešení P2P například pro oblast závazků okamžitě zkrátí požadovanou dobu, ušetří finanční prostředky a sníží objem administrativní práce zbytečně vynakládané na neproduktivní a zastaralé pracovní postupy, které omezují růstový potenciál a brání dosažení ziskovosti.
Bez ohledu na kombinaci technologií by firmy neměly očekávat, že se vše změní přes noc. Plánované proměny způsobů zpracování úkolů v gesci financí budou mít přírůstkový charakter a nemusí zpočátku zahrnovat veškerou agendu. Některé činnosti jako automatizované pořizování dat a jejich validace při zpracování faktur může být realizována snadno a rychle, zatímco jiné typy digitalizace jako například implementace nového ERP systému vyžadují důkladnou přípravu a koordinaci s dalšími odděleními.
Je zřejmé, že finanční ředitelé mají klíčovou roli při digitální transformaci svých firem. Automatizace a digitalizace procesů jako jsou rozpočtování, inventarizace majetku, zpracování faktur a plateb dodavatelům mohou stanovit charakter progresivnosti a inovačního vůdcovství.
Postojem k inovacím dosáhne finanční oddělení také nepřímých výhod plynoucích z vytváření trvalé hodnoty pro organizaci. Zavedení zjednodušených a efektivních interních finančních procesů založených na jednotné metodické i technologické platformě pro transformaci finanční oblasti může výrazně přispět k růstu firmy.
Výhody jsou pro všechny finanční ředitele zřejmé. Přijetím digitalizace finančních procesů lze dosáhnout snížení nákladů, zvýšení efektivity, striktnějšího dodržování předpisů a efektivnější komunikace s dodavateli a věřiteli. Jedná se o výhody, které nejenom zlepšují provozní výkon finančního oddělení, ale také skutečně přispívají k naplňování probíhajících a dlouhodobých plánů růstu firem.
Jednodušší a inteligentnější nástroje od společnosti Canon ke zpracování faktur vám usnadní převzetí kontroly nad peněžním tokem.
Firmy, které se vydaly na cestu kontrolované implementace digitálních inovací do pracovních procesů, budou efektivněji sklízet plody svého rozhodnutí.
Počet hledání vzrostl pouze za letošní rok o 30 % a nevykazuje žádné známky zpomalení růstu.
Jak lze vytvořit realistickou představu firmy o digitální transformaci a současně se vyvarovat zklamání?
Podle 73 % spotřebitelů mají zkušenosti zákazníků zásadní vliv na jejich loajalitu vůči značce.