Zvýšení produktivity firmy efektivnější komunikací se zákazníky
Služby pro komunikaci se zákazníky – jak úspěšně rozvíjet komunikaci se zákazníky
Zůstaňte konkurenceschopní díky strategii digitální transformace zaměřené na zákazníky.
Během posledních třiceti let prošel marketing velmi významnou transformací. Zaznamenal vývoj od fyzického k digitálnímu marketingu a v současné době směřuje k automatizaci. Ve světě, ve kterém jsou zkušenosti zákazníků hlavní prioritou, firmy využívají nové technologie, které pomáhají marketingovým pracovníkům splňovat a překonávat očekávání zákazníků.
Po celá desetiletí se hlavní strategie marketingových pracovníků, jejímž cílem je oslovit zákazníky, točila kolem přímého manuálního marketingu, jako jsou katalogy. Avšak v devadesátých letech začali marketingoví pracovníci uskutečňovat první kroky na cestě k digitální transformaci, přičemž první online marketingová kampaň byla zahájena v roce 1997.
Digitální transformace marketingu má ve své podstatě jeden cíl, kterým je poskytnout relevantní a podmanivé zkušenosti zákazníkům v rychle se měnícím světě. Zrození všudypřítomného přístupu k internetu změnilo rovnováhu sil mezi značkou a spotřebitelem, neboť spotřebitelé mají nyní situaci pevně ve svých rukou.
Tím, že zákazníci mohou porovnávat ceny a přistupovat k hodnocením kliknutím na tlačítko, stali se mnohem lépe informovanými a méně loajálními vůči značkám. V reakci na to přistoupily firmy ke změně, která jim umožnila orientovat se více na zákazníky s cílem udržet si jejich loajalitu. Nabízejí služby, které zákazníci očekávají za jimi stanovených podmínek.
S prudkým nárůstem vlastnictví osobních počítačů a chytrých telefonů poklesl význam analogové komunikace. Marketing se musel přizpůsobit, aby udržel krok s novými preferencemi spotřebitelů. Přestože se direct marketing nikdy nevytratil, digitální marketing nabídl souběžně s ním obrovské výhody. Místo jednosměrné konverzace digitální marketing podpořil interakci. Digitální styčné body marketingovým pracovníkům také umožnily přijmout přístup řízený daty, aby lépe porozuměli svým zákazníkům a mohli nabízet služby lépe přizpůsobené na míru. Tím došlo nejen ke zlepšení zkušeností zákazníků, ale také ke zvýšení inteligence a přesnosti dosahu marketingu, zvýšení návratnosti investic a snížení objemu zbytečně vynaloženého úsilí.
Digitální transformace je průběžný proces, který není nikdy hotový. Ale jaké jsou klíčové kroky, které vás povedou cestou k transformaci marketingu? Pro firmy, které již začaly digitalizovat firemní procesy, představuje automatizace důležitý faktor v tomto neustálém vývoji. Správně používaná strategie procesu automatizace marketingu může marketingovým pracovníkům pomoci nasadit individuálně přizpůsobený obsah pro správné lidi a současně také omezit obtížné a časově náročné úkoly.
Manuální práce, jako jsou sledování potenciálních zákazníků a plánování pro sociální média, lze automatizovat, přičemž dnešní inteligentnější software může dokonce podporovat generování potenciálních zákazníků poskytováním doporučení ohledně možností vylepšení kampaně, pokud jde o aspekty, jako jsou klíčová slova. Automatizaci lze také použít k vylepšování příchozího marketingu poskytováním lépe na míru přizpůsobených návrhů pro komunikaci s potenciálními zákazníky na základě dat shromažďovaných z více kanálů za účelem vytvoření komplexnějšího a přesnějšího profilu.
Nicméně automatizace má svou vlastní sadu výzev. Je důležité, aby si firmy uvědomily, že automatizace nemůže převzít roli odborníka na marketing. Nemůže generovat kreativní nápady a potenciální zákazníky ani replikovat autentickou komunikaci mezi živými lidmi. Lidská interakce je stále nezbytná pro dosažení pozitivních zkušeností zákazníka a program ji nemůže napodobit, takže by neměly být nahrazeny aktuální pracovní postupy, ale spíše optimalizována automatizace.
Digitální transformace není cíl, ale cesta. Pro marketingové pracovníky tato cesta zcela změnila tvář komunikace se zákazníky tím, že zvýšila inteligenci a míru individuálního přizpůsobení kampaní více soustředila kampaně na zákazníka. Efektivně použité zavedení automatizace do marketingu má velký potenciál pro další zdokonalování tohoto procesu, který poskytuje obsah vyplývající z kontextu správným lidem přes správný kanál, a tím zvyšuje příjmy a míru udržení zákazníků.
Služby pro komunikaci se zákazníky – jak úspěšně rozvíjet komunikaci se zákazníky
Proces uvítání, nastavení a spuštění poskytovaných služeb firmy pro zákazníky (Customer On-Boarding) je klíčovou fází v budování pozitivních zákaznických zážitků. Canon má řešení, jak ji zvládnout.
Neustále rostoucí tlak, kterému jsou vystavena personální oddělení, nutí nové talenty zvyšovat svou datovou gramotnost a digitální dovednosti.
Jak mohou nástroje správy operací, jako jsou správa firemních procesů a outsourcing firemních procesů, pomoci organizacím odlišit se od konkurence?
Jaký vliv mají tyto trendy na správu informací pracoviště?
Jak lze vytvořit realistickou představu firmy o digitální transformaci a současně se vyvarovat zklamání?
Počet hledání vzrostl pouze za letošní rok o 30 % a nevykazuje žádné známky zpomalení růstu.