Budoucnost interiérové dekorace
Individuálně přizpůsobený výstup s bohatými kreativními možnostmi a vyšší marží
Zjistěte, jaké trendy přináší změny digitálního tisku dekorací. Více informací najdete zde.
Poskytovatelé tiskových služeb, kteří se snaží najít nové zdroje zisků, už na dekorace pravděpodobně pohlíží jako na novou příležitost, na níž mohou vydělat pomocí stávajících možností produkce. O dekoracích už se v odvětví tisku hovoří již nějakou dobu, ale zejména v uplynulých dvou letech se ambice ve velké míře začaly stávat skutečností.
Průzkum FESPA Print Census 2018 uvádí, že 74 %respondentů z celosvětové tiskové komunity považuje tisk tapet a dekorací za oblast nabízející trvalý růst. Podle zjištění projektu FESPA podpořených názorem organizace pro průzkum trhu Infotrends v blízké budoucnosti sektor dekorací poroste, až se postupně vyvine v oblast s hodnotou několika miliard eur.
Tento růst pohání probíhající vývoj na poli technologie digitálního tisku, pomocí níž mohou poskytovatelé tiskových služeb profitovat z mnoha přicházejících trendů.
Ve vývoji interiérových dekorací hrály významnou roli flatbed a velkoformátové inkoustové tiskárny. Nejnovější tisková řešení pro reliéfní tisk umožňují poskytovatelům interiérových dekorací natisknout na jeden podklad několik vrstev, čímž dosáhnou tiskových efektů, které připomínají plastický povrch, embosování, metalické odstíny a vystupující nápisy.
Ve vývoji interiérových dekorací hrály významnou roli ploché a velkoformátové inkoustové tiskárny. Nejnovější tisková řešení vyšší úrovně umožňují poskytovatelům interiérových dekorací natisknout na jeden podklad několik vrstev, čímž dosáhnou tiskových efektů, které připomínají plastický povrch, embosování, metalické odstíny a vystupující nápisy.
Všudypřítomná perspektiva digitálně tištěných dekorací se projevuje v oblastech prodeje, obchodu, domácností i pohostinství. Z pohledu návrhářů interiéru otevírá digitální tisk brány obrovského kreativního a komerčního potenciálu. Pro návrháře existují nedocenitelné příležitosti ke spolupráci s poskytovateli tiskových služeb a poskytovateli speciálních technologických řešení, které jim prostřednictvím digitálně tištěných dekorací umožní vnést do prostorů život takovým způsobem, o jakém se jim možná nikdy nesnilo.
Například norská značka interiérů Dusty využila technologie velkoformátového tisku k vytvoření návrhu vytisknutelné tapety a řady produktů podle fotografií klasických interiérů. „Nacházíme se teprve v prvopočátku všech možností digitálního tisku a pronikání do nových oblastí na trhu, o nichž jsme neměli nejmenší ponětí,“ říká spoluzakladatel společnosti Jorunn Tharaldsen.
Jednou z oblastí, která odlišuje digitální tisk od analogového, je přizpůsobení – globální trend ovlivňující mnoho odvětví.
Chuť spotřebitelů vyjádřit své postoje znatelně vzrostla. Lidé se častěji chtějí odlišit od tuctového vzhledu a raději volí možnosti, které ve výsledku více odráží jejich povahu,“ popisuje Marcus Timson, spoluzakladatel akcí InPrint a Pure Digital. „Toto chování rovněž prostupuje světem bytových dekorací, což představuje nesmírně cennou příležitost pro poskytovatele tiskových služeb.“
V dnešní době lze digitálně tištěné dekorace přizpůsobit dle individuálních požadavků pro jakékoli interiérové prostředí – může se jednat např. o tapety, nástěnné malby, obrazy na plátně či tištěné fotografie. To dodává značkám podnikajícím v oblasti prodeje, obchodu a pohostinství dynamiku a schopnost naplnit vyvíjející se očekávání spotřebitelů. Díky schopnosti přizpůsobení nejnovější technologie tisku lze snadno obnovit interiérové prostory vlastními návrhy, a to za použití široké škály technik tištěné grafiky a dekorace povrchu, čímž vzniká příležitost pro oživení či obnovení interiéru za kratší dobu a méně peněz.
Dalším trendem, který bychom neměli přehlížet, je role, kterou zastávají sociální platformy v podněcování poptávky po dynamických interiérech. Při výběru míst, která chceme navštívit, jsme jako uživatelé digitálních technologií silně ovlivněni obrázky na internetu, což je zároveň důvodem, proč se platformy jako Facebook či Instagram stávají čím dál mocnějšími nástroji k přilákání zákazníků do hotelů či restaurací.
„Mezi dekoracemi a sociálními médii existuje silné pouto,“ zdůrazňuje Marcus Timson. „Jelikož žijeme v době sdílení, přetváří hotely a střediska volného času své prostory, aby na pohled působily atraktivněji a zákazníci je chtěli sdílet na svých profilech.
Někteří členové tiskařského průmyslu věří, že se zakázkové produkty stanou standardem, což by roli digitálního tisku v interiérovém návrhářství ještě více posílilo.
Individuálně přizpůsobený výstup s bohatými kreativními možnostmi a vyšší marží
Inspirujte zákazníky a podpořte růst svého podnikání investicí do technologie, která redefinuje hranice kvality digitálního tisku
Využijte sílu digitálního tisku, a zůstaňte na konkurenčním trhu o krok napřed
Podívejte se, jak někteří výrobci tapet udávají vlastní trendy a řídí revoluci v oblasti digitálně tištěných tapet.
Nejnovější vlna influencerů na sociálních médiích podporuje obnovu vydávání tištěných knih – to jsou bookstagrammeři.
Zjistěte, jak propukající skandály ohledně ochrany soukromí v digitální sféře vracejí zákazníky zpět k důvěryhodnému tisku.