Nejlepší tipy pro jedinečnou street fotografii a video

Street fotografie se v posledních desetiletích vyvinula – dnes je více experimentální a inspiruje se jinými žánry, říká Andres McNeill.
Street fotograf Andres McNeill zachycuje pouliční snímek postavy procházející po dlouhém visutém mostu.

Street fotografie je tu s námi po celou dobu, co jsou fotoaparáty dostatečně kompaktní, aby je bylo možné snadno vzít s sebou. Jedná se o žánr, který zahrnuje širokou škálu stylů, ale lze jej volně definovat jako nearanžované snímky pořízené na veřejnosti. Většina lidí si myslí, že newyorský styl od 60. do 80. let je něco jako esence street fotografie – záběry s rychlým tempem, které jsou někdy pořízeny přímo před obličeji lidí. I tento způsob však prošel určitým vývojem, stejně jako všechny typy fotografování.

V době, kdy má každý v kapse chytrý telefon, se seriózní street fotografové odlišují kvalitou svých snímků pořízených fotoaparátem a svou kreativitou. Mohou se držet výše uvedeného stylu, ale dělají pouliční fotografii svým vlastním způsobem.

Vezměte si třeba Andrese McNeilla. Sídlí v Glasgow ve Velké Británii a získal značné množství sledujících na sociálních sítích díky svým dramatickým záběrům skotského města orientovaným na architekturu. Pro Andrese jsou na prvním místě budovy, pak lidé.

Zde se podělí o své tipy pro fotografování na ulici.

Pozorujte svět kolem sebe

Street fotograf Andrés McNeill zachycuje snímek dvou postav, které drží deštníky a prochází před velkou impozantní budovou.

I když Andrese inspiruje architektura, rád do svého městského fotografování zahrnuje lidi – tím do snímku vnese pohyb a osobnost a oživí jej. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS R6adaptérem Canon EF-EOS R a objektivem Canon EF 70-200mm f/4L IS USM ohniskem 200 mm s nastavením 1/800 s, f/4 a ISO 400. © Andres McNeill

Street fotograf Andres McNeill zachycuje pouliční snímek staršího muže, který jde po chodníku, opírá se o hůl a vypadá malinký vedle zdí výškové budovy z červených cihel.

Silniční značení a kovové prvky na exteriéru této budovy pomáhají přitáhnout divákovy oči k postarší postavě, která se opírá o hůl a prochází podél impozantních zdí z červených cihel. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS R8 s objektivemCanon RF 28mm F2.8 STM a nastavením 1/800 s, f/2,8 a ISO 100. © Andres McNeill

Když Andres vyráží na celodenní focení, záměrně se vyhýbá přílišnému přemýšlení nad tím, kam jde, a namísto toho reaguje na to, co vidí. To znamená, že hledá svá témata intuitivně. „Ale řekl bych, že jsem trochu jiný než spousta pouličních fotografů, protože beru v úvahu městskou architekturu,“ vysvětluje. „Zajímá mě zobrazení měřítka. Mám rád, když najdu masivní budovu, a pak lidi v popředí, abych vytvořil kontrast.“

Andres se toulá, dokud nenajde místo, o kterém si myslí, že vytvoří působivou kompozici. Pak si připraví fotoaparát a čeká. „Najdu si pěknou budovu jako pozadí, a osoba, která před ní přechází, je téměř druhotná,“ říká. Ideální objekt je často založen na vizuálním opakování nebo shodě okolností – „například člověk, který má na sobě zelený svršek, stojí vedle billboardu s obrázkem člověka, který má zelený svršek“.

Při fotografování lidí ve scéně je důležité pamatovat na bod zaostření – ať už se jedná o oči hlavního objektu, obličej osoby uprostřed davu, nebo někoho, kdo spěchá po ulici.

Najděte si styl, který vás inspiruje

Dvě zdobené budovy jsou zarámovány stínem třetí budovy a koupou se ve slunečním světle na této street fotografii pořízené z podhledu.

Výhodou používání vysokých budov jako rámečku v záběru spočívá v tom, že můžete fotografovat kdykoli. „Nezáleží na tom, jestli fotografujete v poledne (což je obvykle noční můra fotografa, protože slunce má tendenci poskytovat nejdrsnější světlo), protože stále můžete najít pěkný kontrast mezi světlem a stínem,“ říká Andres. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS R8 s objektivemCanon RF 28mm F2.8 STM a nastavením 1/250 s, f/2,8 a ISO 200. © Andres McNeill

Street fotografie člověka, který čeká na nástupišti a vyhlíží, zatímco kolem něho rychle projíždí vlak. Člověk je zcela zaostřený, zatímco vlak je rozostřený.

Důvodem, proč Andres rád pořizuje snímky, které vypadají jako filmové fotografie, je, že vytváří „nostalgický vzhled, vypadají téměř jako Glasgow mého dětství,“ říká. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS R6 s objektivem Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM a nastavením 1/6 s, f/4,5 a ISO 100. © Andres McNeill

Kino je pro Andrese důležitým styčným bodem, protože sám komponuje snímek „téměř jako při vytváření filmového záběru“.

Zdůrazňuje, že pokud jde o fotografování ulic, neexistuje žádné univerzální řešení vhodné pro všechny. Věci, které Andrese nejvíce upoutají, jsou tvary a vzory budov, ať už jsou to impozantní viktoriánské budovy z 19. století, nebo příležitostné brutalistické stavby, které najdete v ulicích Glasgow. Říká: „Jsem velký fanoušek používání vodicích linií, kde vás linie budovy dovedou k objektu snímku. Někdy fotografuji s budovou na obou stranách záběru a pak bude uprostřed člověk nebo třeba taxík, který přijíždí směrem ke mně.

„Je spousta způsobů, jak k tomu přistupovat,“ dodává Andres. „Postaru se vždy používala ohnisková vzdálenost 35 mm, někdy se fotografovalo od boku, zblízka, zatímco nyní používáme celou řadu ohniskových vzdáleností. Pokud máte pocit, že jste spíše introvertní, můžete použít 85 mm nebo 200 mm a fotografovat z druhé strany ulice a zachytit přitom okamžik, který by vám mohl při použití 35 mm ujít.“

Buďte uctiví

Na fotografii Andrese McNeilla jede cyklista na kole po dlážděné ulici před nádhernou kamennou budovou.

Když Andres zprvu začínal, snažil se napodobit street fotografy minulosti, kteří se dostávali co nejblíže k objektům. Od té doby došel k závěru: „Nemám moc rád narušování osobního prostoru lidí“. „To opravdu není můj styl.“ Pořízeno fotoaparátem Canon EOS R8 s objektivemCanon RF 28mm F2.8 STM a nastavením 1/500 s, f/4,5 a ISO 100. © Andres McNeill

Vždy je vhodné zkontrolovat, zda je pouliční fotografie legální v místech, kde plánujete fotografovat. Většina zemí však obecně povoluje fotografování na veřejných místech, pokud není stanoveno jinak. To zahrnuje fotografie chodců na ulici a lidí ve veřejných prostorách, jako jsou parky.

Přesto může fotografování cizích lidí vzbuzovat obavy. „Buďte upřímní ohledně toho, co děláte, a dejte najevo své nadšení,“ radí Andres, který obvykle pořídí snímek, a pak, když je to možné, jde a promluví si s fotografovanou osobou a ukáže jí snímek na displeji fotoaparátu. Můžete také nabídnout sdílení snímků nebo dát subjektu své údaje na sociální sítě, aby si mohl prohlédnout snímky online.

Většina lidí to chápe, ale Andres snímky bez problémů odstraní, pokud jej o to fotografovaný požádá.

Street kinematografie

get-inspired-street-photography-tips-andres-mcneill-video.mp4

Není divu, že Andresova láska k filmovému vzhledu vedla k tomu, že kromě pořizování street fotografií natáčí i působivé videoklipy. Často používá fotoaparát Canon EOS R5 (nyní nahrazen fotoaparátem EOS R5 Mark II), když chce přecházet mezi fotografiemi a videem; ale pokud se zaměřuje čistě na video, kvůli jejím vestavěným ND filtrům použije kameru EOS C70 pro snadné ovládání expozice.

Pokud jde o street kinematografii, Andres doporučuje věnovat více pozornosti a pečlivosti kompozici scény. „Street fotografie vám toho odpustí víc. Snímky je sice potřeba komponovat pečlivě, ale později je můžete oříznout. Pokud v případě videa něco nevypadá správně nebo vám něco zablokuje záběr, je těžší to vyřešit – přestože u fotoaparátů Canon s rozlišením 8K můžete scénu oříznout a vytvořit záběr v rozlišení 4K nebo Full HD.“

Také doporučuje více rozvíjet myšlení fotografa divoké přírody, abyste byli při snímání scén v ulicích trpělivější: „Když máte dojem, že se nic neděje, a už se chystáte přejít na jiné místo, zůstaňte tam, kde jste a zaznamenejte dalších 10 sekund – právě tehdy se vždycky něco stane!“

Říká, že jeho přístup k záznamům videa je ve srovnání s fotografováním „velmi podobný, ale také velmi odlišný“. „Vím, je to naprostý paradox! Líbí se mi dokumentární video ve stylu run-and-gun, které je podobné street fotografii – jste tam a jen sledujete probíhající okamžiky. Ale jsou to také různé obory. Ve street fotografii je kladen důraz na lidi, kteří vám přijdou do záběru, ale ve street kinematografii jsou lidé téměř druhotní. Jde spíše o světlo, budovy a v podstatě o vykreslení celé scény.“

Tento „malířský“ přístup se vztahuje i na postprodukci: „Opravdu moc rád vidím, když se to celé spojí dohromady, baví mne hrát si s barvami a zjišťovat, jaké bláznivé obrazy můžete získat. Jsem velkým fanouškem děl, jako jsou filmy Blade Runner, kde někdy opravdu používají nerealistické barvy.“

K upravování sekvencí společně pro sociální média Andres říká: „Snažím se najít dobrou kompozici s architekturou a dávám přednost kompozici s lidmi, kteří přicházejí a odcházejí ze záběru, nebo někdy jdu s davem a zaostřuji na budovu. Také rád zabírám chodce nebo cyklisty, abych vytvořil trochu pohybu.“

Snímání na sociální sítě

Street fotografie Andrese McNeilla z úzké dlážděné ulice za soumraku, kde se světla žárovek odrážejí v kalužích.

Často se stává, že „ten pravý záběr“ je hra na to, kdo vydrží čekat. Andres může zůstat půl hodiny na stejném místě, aniž by pořídil snímek, který chce, například když někdo vejde do záběru. Ale když rozpoznáte zajímavé místo, můžete se tam vždy vrátit druhý den. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS R6upevňovacím adaptérem Canon EF-EOS R a objektivemCanon EF 70-200mm f/4L USM s nastavením 1/250 s, f/4,5 a ISO 3200. © Andres McNeill

Fotoaparát Canon EOS R50 V s objektivem Canon RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ připevněným svisle na gripu s funkcí stativu Canon HG-100TBR.

Fotoaparát Canon EOS R50 V zaměřený na video má svislý závit pro stativ – to usnadňuje fotografování ve svislé orientaci pro sociální sítě. Tady se používá s všestranným gripem s funkcí stativu Canon HG-100TBR.

Sdílení street fotografie a videa na sociálních kanálech je skvělý způsob, jak oslovit nové a větší publikum. Andres říká, že pro jeho začátky měly sociální sítě klíčový význam: „Znamenalo to pro mne všechno, protože o webových stránkách a SEO absolutně nic nevím.“

Jak říká, video se stává pro sociální sítě prioritou, a nyní natáčí vyhrazené klipy pro své kanály. „Purista by pravděpodobně řekl, že vše musí být natočeno horizontálně, ale to není pro sociální sítě ideální, pokud to není zrovna YouTube. Takže někdy záměrně natáčím street scény vertikálně. Nicméně se to vyplatí, protože moje zapojení na TikToku si vede mnohem lépe, když snímám ve vertikální orientaci.“ Fotoaparát Canon EOS R50 V je navržen se zaměřením na video a je vybaven vertikálním závitem pro stativ, který vám pomůže využít tyto příležitosti na maximum.

Vertikální kompozice je často vhodná pro pouliční fotografii orientovanou na architekturu, ale Andres rád fotografuje horizontálně. „Na Instagramu můžete dělat věci jako třívrstvé zobrazení, kde máte tři různé horizontální scény nad sebou v rámu 4×5. To můžete také někdy využít k vizuálnímu vyprávění příběhu.“

Pokud jde o výběr fotografií pro zveřejnění na sociálních sítích, Andres doporučuje, abyste se nesnažili potěšit nikoho jiného než sami sebe: „Naučil jsem se už nefotografovat pro ostatní lidi, snažím se fotografovat jen to, co je zajímá mě.“

Přestože se prostředí sociálních sítí neustále mění, Andresovi se osvědčil tip, jak rozšířit publikum sledujících pro vaši street fotografii a udržet vysokou míru jeho zapojení: buďte interaktivní. „Nejsem jedním z těch autorů, kteří pouze zveřejňují příspěvky a ignorují zprávy. Mám dobré základní publikum, které se mnou denně komunikuje, a i když nemám masivní publikum, věnuji čas odpovědím na všechny komentáře a mluvím se všemi, kteří se chtějí zapojit. Pokud máte milion sledujících, už to samozřejmě dělat nemůžete, ale myslím, že sociální sítě by měly být obousměrné.“

Zdokonalte svou výbavu pro street fotografii

Pár rukou, které drží fotoaparát Canon EOS R8 s připojeným objektivem RF 28mm F2.8 STM, který se často používá ve street fotografii.

Zachycení spontánních okamžiků a svérázných scén je jedním z největších potěšení při street fotografování a fotoaparát s režimem rychlého souvislého snímání je v tomto případě ideální. Fotoaparát EOS R8 je schopen pořizovat snímky rychlostí až 40 sn./s díky elektronické závěrce a disponuje také režimem sekvence snímků RAW s rychlostí 30 sn./s a předběžným záznamem, který umožňuje začít pořizovat snímky typu RAW při stisknutí spouště do poloviny.

Uživatel drží fotoaparát Canon PowerShot V1 pomocí gripu s funkcí stativu pod nízkým úhlem a otočnou obrazovku má nakloněnou nahoru, což je vhodné pro street fotografování.

Mnoho fotoaparátů Canon EOS má otočnou obrazovku, která usnadňuje vytváření kompozice snímku při fotografování z neobvyklých úhlů. Fotoaparát Canon PowerShot V1 má tuto funkci také, navíc je vybaven širokou škálou možností zaměřených na video.

Kompaktní velikost a vynikající výkon bezzrcadlových fotoaparátů se systémem EOS R společnosti Canon za slabého osvětlení – počínaje plnoformátovými fotoaparáty EOS R8EOS R6 Mark II až po fotoaparáty se snímačem APS-C EOS R10EOS R50 – z nich činí skvělou volbu pro street fotografii. Chcete-li spíše něco kapesního, zvažte kompaktní fotoaparát, jako je Canon PowerShot V1, který kombinuje vysokou kvalitu obrazu s pokročilými funkcemi pro tvorbu obsahu.

Andres obvykle pořizuje snímky při vysokých rychlostech závěrky v režimu kontinuální série snímků. „Chci akci zmrazit a nechci si nechat ujít žádný záběr,“ vysvětluje.

Street fotografové tradičně používali 35mm nebo 50mm objektivy, protože ty se nejvíce blíží tomu, jak pohlíží na svět lidské oko, takže poskytují přirozenou perspektivu. Objektivy Canon RF 50mm F1.8 STMRF 35mm F1.8 MACRO IS STM poskytují nádherně plynulý efekt bokeh a jejich velká světelnost také napomáhá vytvoření filmového efektu, který izoluje objekt a zároveň zachová rozmazané pozadí.

Pokud je však pozadí stejně důležité jako objekt, může být vhodnější širokoúhlý objektiv. Mimořádně kompaktní objektiv Canon RF 28mm F2.8 STM má univerzální ohniskovou vzdálenost a vysokou světelnost na experimentování s rozostřením pozadí, což z něj činí ideální objektiv pro street fotografii. Všestranný objektiv Canon RF 28-70mm F2.8 IS STM je vybaven optickou stabilizací obrazu (IS), která minimalizuje rozhýbání fotoaparátu a zároveň poskytuje všestrannost k zachycení širokoúhlých městských scén a intimnějších street portrétů. „Někdy rád využiji možnost přiblížit záběr a vytvořit různé perspektivy,“ říká Andres.

Fotografování s teleobjektivem znamená, že můžete zachovat určitou vzdálenost mezi sebou a objektem, takže nemusíte narušovat jeho soukromí. Model Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM je mimořádně univerzální objektiv s 10× zoomem, který je ideální, pokud chcete mít jen jeden objektiv s ohniskovou vzdáleností pro každý scénář.

Pět nejlepších tipů pro kreativní street fotografii

1. Osvojte si kreativní perspektivy

Snímek street fotografa Andrese McNeilla pořízený zpod mostu; budova a stromy se odrážejí ve velké kaluži vody na silnici.

Andres udělal z jinak nezajímavé scény zajímavou záležitost: použil zemi a spodní části mostu jako přírodní rámování a zajistil tak, že budova a stromy se odrážejí ve velké kaluži na silnici. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS R8 s objektivem Canon RF 28mm F2.8 STM a nastavením 1/1000 s, f/3,5 a ISO 100. © Andres McNeill

Dlážděná a klikatá ulice Glasgow vyfotografovaná shora. Mezi budovami jsou na obou stranách nataženy barevné vlaječky. Snímek pořídil street fotograf Andres McNeill.

Dodejte svým městským fotografiím rozmanitost tím, že vyfotografujete pouliční scénu shora nebo ze země, s pohledem nahoru. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS R6adaptérem Canon EF-EOS R a objektivem Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM ohnisku 16 mm s nastavením 1/160 s, f/5 a ISO 100. © Andres McNeill

Pro vytvoření charakteristických snímků zkuste fotografovat z neobvyklého úhlu či netradičního úhlu pohledu. Jedna z věcí, kterou Andres na Glasgow miluje, jsou různé perspektivy a vrstvy, které může začlenit do záběru, protože město je tak kopcovité. Nadmořská výška je také skvělá k zachycení západů slunce.

Další užitečnou technikou je hledání odrazů v oknech nebo na jiných lesklých površích. Kromě oken můžete také experimentovat s kalužemi a řekami a vytvářet zajímavé kompozice.

Pokud fotografujete pouliční snímky, zamyslete se nad tím, co je ve vašem vlastním městě jedinečné, a využijte to k tomu, aby byly vaše snímky zajímavé a osobité.

2. Zachyťte rozostření

Street snímek s velkým svislým rozostřením; mezi pruhy růžových, zelených a žlutých světel jsou vidět chodci.

Pokud plánujete snímky s rozostřením, zaměřte se na zajímavé objekty, které na snímku vytvoří výrazný vzor, jako například barevné deštníky zavěšené nad ulicí na tomto snímku. Pohyb fotoaparátem nahoru a dolů v kombinaci s délkou expozice 1/15 s promění každodenní snímek ulice v poutavou rozmazanou fotografii. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS RP (nyní nahrazený modelem EOS R8) s objektivem Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM a nastavením 35 mm, 1/15 s, f/22 a ISO 100.

Rozhýbaný fotoaparát je většinou něco, čemu se fotografové snaží vyhnout, ale úmyslné rozmazání během expozice může vést k nápadným abstraktním pouličním snímkům a jde o skvělý způsob, jak zachytit podstatu určitého místa.

Klíčem je nastavení rychlosti závěrky, které je dostatečně pomalé, aby umožnilo vytvořit rozmazání, ale zároveň dostatečně rychlé, aby fotoaparát zachytil lidi a tvary. Zkuste nastavit fotoaparát do režimu Priorita závěrky (Tv) s rychlostí závěrky 1/15 s. Citlivost na světlo nastavte nejprve na hodnotu ISO 100 a poté ji upravujte v závislosti na okolním světle, dokud nedosáhnete požadované expozice. Poté při stisku tlačítka spouště prudce pohněte fotoaparátem. Pohyb nahoru či dolů funguje dobře na scény s lidmi, protože zachová tvar postavy. Můžete však také vyzkoušet pohyb ze strany na stranu, prudkou rotaci nebo rychlé přiblížení.

V režimu Priorita závěrky (Tv) můžete citlivost ISO nastavit automaticky – k dispozici na většině fotoaparátů – což vám umožní soustředit se výhradně na rychlost závěrky.

3. Exponujte na světla

Street snímek pořízený v podjezdu, ve kterém prosvítající světlo dopadá na zeď s graffiti.

Když se snažíte vytvořit abstraktní snímek, může vám pomoci výběr místa s patrným kontrastem světla a barev – takový kontrast nám pomáhá vidět svět jako řadu tvarů. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS 90D s objektivem Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM při nastavení 39 mm, 1/160 s, f/8 a ISO 100.

LCD obrazovka, na které uživatel snižuje expozici fotoaparátu, aby bylo možné vytvořit tmavší snímek.

Využijte kompenzaci expozice, snižte expozici o stupeň nebo dva a exponujte na světla během jasných a slunných dní. Upozorňujeme, že k provedení těchto úprav je nutné použít jedno z automatických nastavení expozice, např. Priorita clony nebo Priorita závěrky.

Fotografové se často vyhýbají focení na přímém slunečním světle, protože takové světlo příliš kontrastuje s temnými stíny. Avšak v pouliční fotografii vám tento kontrast umožní zjednodušit rušné scény a vy je tak budete moci proměnit v úchvatné abstraktní tvary. Při exponování na světla se změní stíny na vašem snímku na téměř černé, čímž vytvoří tvary bez detailů.

Tohoto efektu lze nejjednodušeji dosáhnout využitím kompenzace expozice. Jednoduše snižte expozici o stupeň nebo dva a obraz ztmavne. Stíny poté budou temnější, zatímco osvícené části zůstanou jasné a zářivé.

4. Fotografujte s dvojitou expozicí

Street fotografie s dvojitou expozicí jednoho panoramatu města překrytá druhou, která je vzhůru nohama.

Během pořizování druhého snímku v režimu násobné expozice poskytuje fotoaparát živý náhled prvního snímku, což vám usnadní kompozici druhé expozice tak, aby na první snímek pasovala. Pořízeno fotoaparátem Canon EOS 90D s objektivem Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM při nastavení 55 mm, 1/160 s, f/7,1 a ISO 100.

Obrácená LCD obrazovka fotoaparátu Canon, na které je vidět dvojitá expozice budov zdánlivě vznášejících se na obloze.

Otočením fotoaparátu vzhůru nohama získáte druhý snímek dvojité expozice, který vám pomůže vytvořit surrealistickou městskou scenérii.

Dvojitá expozice je populární technikou už od 19. století a spočívá v překrytí snímku jiným snímkem, čímž docílíte působivého výsledku. Fotoaparát Canon EOS R8, EOS R7 a spousta dalších nových fotoaparátů nabízí vyhrazený režim násobné expozice, který vám umožní tento efekt vytvářet. Jednoduše tento režim aktivujte, zvolte požadovaný počet expozic a začněte fotografovat. Během pořizování druhého snímku (nebo třetího, čtvrtého – režim umožňuje až devět snímků) je k dispozici praktický náhled efektu: další snímek tedy můžete přizpůsobit tak, abyste dosáhli co nejzajímavějšího překrytí.

Když hledáte objekty nebo scény vhodné k focení dvojité expozice, pamatujte, že světlá místa zůstanou světlá (případně budou ještě světlejší) a nikdy neztmavnou. To znamená, že tmavé budovy a tvary na světlém pozadí, jako je obloha, budou mít za následek výrazné snímky.

5. Zaměřte se na detaily

Street snímek stěny mrakodrapu, jejíž jednu stranu pokrývá barevné sklo, zachycený zespodu.

Když jste s fotoaparátem v terénu, hledejte zajímavé body kontrastu, harmonické vzory, geometrické obrazce, výrazné barvy a abstraktní architektonické prvky. Fotografování detailů budov, jako vidíte na tomto snímku pořízeném pod úhlem, představuje skvělý způsob, jak z architektonických objektů vytvářet abstraktní snímky.

Jednou z nejzajímavějších součástí pouliční fotografie je široká škála detailů, které jsou všude kolem nás – od abstraktních architektonických linií po barevné nápisy, textury, typografii a odrazy. Ty nejlepší abstraktní snímky mají často jednoduchou kompozici. Pokud se zaměříte na jeden nebo dva detaily a zbytek necháte být, můžete vytvářet nádherné fotografie, které jen naznačují, jaké prostředí se kolem nich nachází. Takové snímky se skvěle hodí k pověšení na zeď, tak proč si své oblíbence nevytisknout?

Street fotografie je nejdostupnější typ fotografování. Pro začátek nepotřebujete složitou a nákladnou výbavu. Nemusíte cestovat do zámoří, vydávat se na horské túry nebo sedět celé týdny ve skrýši a čekat, dokud se neobjeví vzácné stvoření. Vše, co musíte udělat, je vzít brašnu s výbavou, vyjít do ulic blízko místa, kde žijete, a začít fotografovat. A je to dovednost, která se s tréninkem zlepšuje. „Dokud nebudete mít trénované oči, neuvědomíte si, že se neustále odehrávají neuvěřitelné okamžiky,“ říká Andres. „Záleží jen na trpělivosti.“

Fascinující objekty jsou přímo tam, kousek od vašich dveří. Tak vyjděte ven, buďte připravení a stiskněte spoušť.



Scénář: Rachel Segal Hamiltonová, James Paterson a Marcus Hawkins

Související produkty

  • PowerShot V1

    Kompaktní digitální fotoaparáty

    PowerShot V1

    Kompaktní videokamera s natáčením v rozlišení 4K, přesným automatickým zaostřováním a křišťálově čistým zvukem – ideální volba pro tvůrce obsahu na cestách.
  • Bezzrcadlové fotoaparáty

    EOS R10

    Učiňte další kroky vpřed ve fotografování a natáčení videí pomocí bezzrcadlového fotoaparátu systému EOS R, který je vybaven snímačem formátu APS-C.
  • Bezzrcadlové fotoaparáty

    EOS R8

    Vstupte do světa plnoformátové fotografie a filmy a uskutečněte své tvůrčí ambice.
  • EOS R50 V

    Bezzrcadlové fotoaparáty

    EOS R50 V

    Nastartujte svou kreativitu díky fotoaparátu s vyměnitelným objektivem zaměřeným na video a vybaveným pokročilými filmařskými funkcemi, které pozvednou váš obsah na vyšší úroveň.
  • Objektivy typu RF

    RF 28-70mm F2.8 IS STM

    Malý, rychlý a lehký objektiv se zoomem se světelností f/2,8 a ohniskovou vzdáleností 28–70 mm určený pro plnoformátové fotoaparáty a vybavený stabilizací obrazu a těsněním proti povětrnostním vlivům. Skvělý pro cestování, focení portrétů a každodenní kreativitu.
  • Standardní objektiv

    RF 50mm F1.8 STM

    Kompaktní, tichý a lehký 50mm objektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností, bajonetem RF a vysokou světelností f/1,8 je ideální pro uskutečňování vašich kreativních vizí.

Související články

Výzva s objektivy pro street fotografii

Proč je objektiv Canon RF 28mm F2.8 STM nepostradatelnou součástí výbavy pro street fotografy.

Tipy pro fotografování architektury

Pusťte se do fotografování architektury pomocí technik a postřehů od profesionála.

Tipy pro fotografování pouličních portrétů

Nejlepší rady pro zachycení výjimečných pouličních portrétů od profesionálního fotografa Juliana Love.

Nejlepší objektivy, na které můžete přejít ze základní výbavy

Chcete se posunout za hranice setového objektivu dodaného s fotoaparátem? Zde jsou tipy, na co se při výběru zaměřit, a pět skvělých objektivů se zoomem, které vám otevřou více kreativních možností.