VLOGGING

Techniky pro vylepšení obsahu

Zajistit, aby váš obsah na sociálních sítích vynikl, nemusí být tak obtížné. Vylepšete kvalitu svých příspěvků pomocí těchto tipů pro fotografování a vlogování.
Canon Camera
Platformy sociálních sítí jsou plné lidí, kteří se snaží získat pozornost pro svůj obsah. Ale jak zajistit, aby vaše příspěvky vynikly?

Podle čtyř umělců, kteří se společně zúčastnili kampaně Crew Create společnosti Canon, potřebujete jen tři věci: vášeň pro to, co tvoříte, touhu posouvat vlastní kreativní hranice a příspěvky nejvyšší možné kvality.

První dvě věci jsou na vás, ale abychom vám pomohli s tou poslední, přinášíme několik tipů pro fotografování a nahrávání pro začátečníky i zkušené influencery.

1. Pořiďte si grip… a stativ

Žena s modrými vlasy sedí před notebookem, zatímco ji natáčí fotoaparát Canon na malém stativu.
Vlogging na fotoaparátu je klasická technika, která je díky nejlepším fotoaparátům Canon pro vlogování velmi jednoduchá: například s fotoaparáty Canon EOS M50 Mark IICanon PowerShot G7 X Mark III s otočnou obrazovkou a naklápěcí dotykovou obrazovkou, které vám umožní dívat se na sebe i během natáčení. Investice do gripu však pomůže ještě více vylepšit váš obsah natáčený z ruky. Gripy otevírají možnosti pro nové, pohodlné úhly a prospívají i estetice vašich záběrů. Naklápěcí držák na gripu s funkcí stativu Canon HG-100TBR umožňuje fotografování na výšku – což je ideální pro snímání příběhů na síť Instagram nebo TikTok. A díky jeho mimořádnému dosahu můžete využít vyšších, lichotivějších úhlů pro snímky selfie, které vašim příspěvkům dodají elegantní vzhled.

Grip s funkcí stativu Canon HG-100TBR lze také použít jako stativ a zajistit si kreativní flexibilitu. Postará se totiž o stabilní základnu pro snímání celého těla, natáčení výukových videí nebo scén se širokým záběrem, včetně vašeho okolí nebo přátel. Hvězda TikToku a tanečnice Nifè používá tento grip na různý obsah a často na svém fotoaparátu EOS M50 Mark II kombinuje vestavěný dálkový ovladač Bluetooth se samospouští pro videa.

„Někdy snímám z ruky, ale někdy to musím nastavit předem a popojít dál. Někdy třeba potřebuji záběry na torzo nebo celé tělo. Musím mít možnost se hýbat a potřebuji čas na to, abych se před začátkem dostala do správné pozice,“ říká. „Dálkový ovladač je opravdu pohodlný. Znamená to, že mé klipy jsou kratší. Nemusím upravovat začátek ani restartovat hudbu, protože skladba začala hrát už kdysi dávno.“

2. Nikdy nezmeškejte žádný okamžik se zpomalenými záběry

Osoba pomocí fotoaparátu Canon PowerShot G7 X Mark III natáčí zeď s graffiti obrázkem neonové jahody.
Je důležité ukázat svým sledujícím co nejvíce úžasných detailů. Proto mnoho nejlepších kamer pro tvůrce obsahu dokáže pořizovat zpomalená videa. Zkuste použít zpomalený záběr ke zvýšení dramatičnosti či napětí nebo zajistěte, aby nikomu neunikly okamžiky, které trvají jen zlomek sekundy.

V režimu Film dokáže fotoaparát Canon PowerShot G7 X Mark III pořizovat záznam v rozlišení Full HD rychlostí 120 sn./s. Při natáčení zpomaleného záznamu rychlostí 120 sn./s vlastně vznikne záznam rychlostí 30 sn./s, který je čtyřikrát pomalejší než při filmování. Fat Cap Sprays používá tuto techniku k zaznamenání výbuchů intenzivní barvy, což vnáší živost a krásu do jeho umění.

„Lidé lépe reagují na kvalitní obsah, když vidí barvy, které na obrazovce vypadají stejně, jako kdyby viděli mé umění na ulici,“ vysvětluje. „Když používám sprej na efekty záře, opravdu to hodně práší. Je to jako velký plamen. Fotoaparát PowerShot G7 X Mark III snímá rychlostí 120 sn./s , což mi umožňuje tyhle efekty prašných plamenů nádherně zachytit. Jsem schopen ukázat své umění s úžasnými detaily a vy vidíte akci přesně tak, jak se odehrává.“

3. Mějte stále zaostřeno s automatickým zaostřováním se sledováním

Fotoaparát Canon EOS R6 s odděleným mikrofonem umístěným na trávě – osoba provádí fotbalový trik na pozadí.
Chcete-li zajistit, aby váš obsah vypadal tak ostře, jak má, využijte systém automatického zaostřování fotoaparátu.

Fotoaparáty Canon EOS RPCanon EOS R6 jsou vybaveny systémem Dual Pixel CMOS AF a sledováním obličeje a očí, takže se skvěle hodí pro natáčení samostatného obsahu z domova nebo pro natáčení svižného pohybu. Při natáčení aktivujte funkci Servo AF na ovládacím panelu automatického zaostřování fotoaparátu, a ten bude při natáčení nepřetržitě zaostřovat. Nastavením metody AF na možnost Detekce a sledování obličeje fotoaparát automaticky rozpozná, zaostří a sleduje tváře v záběru, zatímco objekty lze sledovat pouhým klepnutím na dotykovou obrazovku.

Fotbalový vlogger Ewan Baggott (také známý jako EABSkills) používá fotoaparát Canon EOS R6, který sleduje body zaostření v celém záběru. Jeho obraz tak zůstane stále zaostřený bez ohledu na to, jak rychle se pohybuje.

„Jednou z funkcí, která je pro mě naprosto klíčová, je automatické zaostřování,“ říká. „Obvykle se pohybuji hodně rychle a záběry přecházejí doprava, doleva, dopředu, dozadu. Můžu se přibližovat a oddalovat, ale zaostřování mě pořád sleduje, nikdy nevypadne.“

4. Přizpůsobte si každou fotografii

Fotografie jsou stejně důležité jako videa, protože zajišťují, aby vaši sledující získali požadovaný obsah. Je tedy nezbytné, aby se vaše kreativita projevovala i v tom, co nahrajete na sociální sítě.

Všechny fotoaparáty Canon EOS jsou vybaveny vlastními styly Picture Style pro úpravu parametrů fotografií. Stáhněte si nebo si vytvořte vlastní styly Picture Style, nahrajte je do fotoaparátu a zajistěte si lajky díky jedinečným záběrům.

Hudebník, držitel ceny Brit Award a producent Jack Garratt se rád vyjadřuje prostřednictvím fotografování a využívá styly Picture Style k individuálnímu přizpůsobení svých snímků. „Vytvořil jsem styl Picture Style pro svůj fotoaparát Canon EOS RP – černobílé přednastavení, díky němuž bude každá fotografie, kterou pořídím, vypadat úžasně. Fotografuji hodně svého psa a každá fotografie, kterou jsem dosud pořídil, vypadala jako od Annie Leibovitzové,“ říká.

5. Používejte ohniskovou vzdálenost na víc než jen na zoom

A young man in a white hooded jumper adjusts the settings on his camera.

Focal lengths aren't just for zooming in close or out wide, they can also be used as a tool for creative expression. You can change the entire feel of your content, by simply choosing the right length of lens.

Ohnisková vzdálenost může dramaticky změnit umělecký dojem z vašeho obsahu. Můžete experimentovat s různými objektivy, naladit atmosféru a regulovat to, jak bude snímek působit.

Širokoúhlé objektivy mění vnímání vzdálenosti diváka, protože zvětšují objekty v popředí, což zdánlivě prohlubuje celou scénu. Výsledkem je osobní tón, který diváky vtáhne: budou mít pocit, jako by seděli v místnosti s vámi – což je skvělé pro sólo obsah vytvářený doma, jako jsou například kurzy.

Teleobjektivy mají užší zorné pole a vytvářejí dojem, že jsou věci blíže, než ve skutečnosti – hloubka obrazu se tak potlačuje. Lehký teleobjektiv, jako ten s ohniskovou vzdálenost odpovídající 85 mm, může dodat obličeji lichotivý vzhled. Delší teleobjektiv je skvělý pro udržení fotoaparátu v bezpečí při natáčení akce, jako jsou fotbalové triky. Tyto objektivy také stlačují vzdálenost, čímž vzniká efekt mělčí hloubky ostrosti: velmi rozostřené až rozmazané pozadí se pak zdá být blíže k tomu, co je zaostřené. Využijte delší objektivy k ovládání okolního prostředí a pomocí rozostření izolujte a zdůrazněte důležité aspekty záběru, aby působil profesionálně.

S fotoaparátem Canon EOS R6 a objektivem Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM používá Ewan kompresi snímků teleobjektivem, aby mohl zakomponovat svou postavu v bráně. „Fotoaparát dávám opravdu daleko dozadu,“ vysvětluje. Můžu jej umístit na středovou čáru a ohnisková vzdálenost 200 mm mi stejně umožní přiblížit až do branky. Získáte tím pěkný efekt mělké hloubky ostrosti.“

Takto nejen vznikne odvážný snímek, ale fotoaparát ani nepřekáží při provádění triků.

6. Pusťte se do živého streamování

Vousatý mladý muž sedící na pohovce v hořčicově barvě nastavuje fotoaparát Canon, aby se mohl natáčet.
Spojení a interakce s živým publikem má obrovský vliv na úspěšnost online tvůrců. Umožňuje totiž sdílet kreativitu s ostatními v reálném čase. Většina bezzrcadlových fotoaparátů a digitálních zrcadlovek Canon naštěstí může ke streamování živého obsahu online používat software Canon EOS Webcam Utility prostřednictvím počítače PC nebo Mac. Fotoaparát je vaší bránou ke spojení s publikem, tak to vyzkoušejte.

„Vždycky se snažím najít způsoby, jak sdílet hudbu se zbytkem světa už během procesu skládání a streamování je jedním z nejlepších, nejrychlejších a nejjednodušších způsobů,“ říká Jack, který má v úmyslu používat svůj fotoaparát Canon EOS RP k vysílání pro své fanoušky. „Začal jsem díky němu přemýšlet, jak bych mohl do své tvorby zakomponovat streamování, zejména ze svého studia.“

Chcete-li se dozvědět více o výbavě Canon, kterou používají čtyři naši tvůrci, a důvodech, proč ji používají, další informace naleznete zde.


Autor: Peter Wolinski

Související produkty

Související články

  • Hudebník, tanečnice a fotbalista stojí před zdí s graffiti neonové sovy.

    VLOGGING

    Jedna kreativní spolupráce

    Čtyři umělci, kteří používají sadu produktů Canon, spojili síly a pomocí svých různých dovedností natočili úžasný krátký film.

  • Fotoaparát Canon PowerShot G7 X Mark III s připevněným ručním gimbalem umístěný na stěně vedle plechovek se sprejem.

    VLOGGING

    Nejlepší výbava pro vytváření obsahu

    Seznamte se s výbavou, kterou používají tito čtyři velmi odlišní tvůrci online obsahu, a podívejte se, jak jim pomáhá posunout jejich obsah na vyšší úroveň.

  • Žena nastavuje fotoaparát Canon PowerShot G7 X Mark III vedle notebooku, aby mohla natáčet lekci jógy v obývacím pokoji.

    KOMPAKTNÍ FOTOAPARÁTY

    Nejlepší kompaktní fotoaparát pro vytváření obsahu

    Zjistěte, jak můžete díky fotoaparátu PowerShot G7 X Mark III zažehnout jiskřičku kreativity a obohatit tak svůj každodenní život.

  • Známý pekař Matt Adlard fotí čokoládový dezert s fotoaparátem Canon EOS M50 Mark II.

    FOTOGRAFOVÁNÍ JÍDLA

    Recept na úspěch: Představujeme fotoaparát Canon EOS M50 Mark II

    Pekař samouk a hvězda sociálních sítí Matt Adlard přichází na chuť bezzrcadlovému fotoaparátu EOS M50 Mark II.