Veletrh Hunkeler Innovationdays 2017 potvrdil růst důvěry v inkoustový tisk i velký zájem o digitální archová řešení

PRAHA, 13. dubna 2017 – Stánek společnosti Canon na veletrhu Hunkeler Innovationdays 2017 přivítal nejvíce návštěvníků v historii této významné akce. Lídr v oblasti digitálního zpracování obrazu tak na výstavišti ve švýcarském Lucernu různorodému spektru poskytovatelů tiskových služeb v širších souvislostech předvedl, jak mohou inovace v oblasti digitálních technologií podpořit rozvoj jejich vlastního podnikání.

Hunkeler Innovationdays 2017_Image_1.jpg
Hunkeler Innovationdays 2017_Image_2.jpg

Společnost Canon na veletrhu vystavovala hned několik svých vlajkových zařízení z oblasti produkčního tisku včetně nejnovější kontinuální inkoustové tiskárny Océ ProStream, archového inkoustového stroje Océ VarioPrint i300 a tonerové produkční tiskárny imagePRESS C10000VP. Toto široké portfolio značky Canon přilákalo různorodý mix poskytovatelů tiskových služeb – vedle tradičních zájemců z oblasti kontinuálního tisku (tisku na roli papíru)nechyběl ani stále rostoucí počet komerčních firem zaměřených na archový tisk, které mají zájem o nové technologie pro digitální produkci.

„Nikdy v minulosti jsme nezažili tak rušný veletrh Hunkeler Innovationdays a samozřejmě jsme také očekávali, že hlavním lákadlem bude nová tiskárna Océ ProStream,“ říká Peter Wolff, Senior Director, Customer Group Commercial Printer and Production CRD ve společnosti Canon Europe. „Ve skutečnosti ale měli návštěvníci obrovský zájem o všechny tři vystavované tiskové stroje a potvrdili tak důležitost inovací i výkonu, tedy vlastností, díky kterým je Canon lídrem* na trhu řešení pro kontinuální inkoustový, archový inkoustový i digitální barevný produkční tisk.“

„Změny ve spektru návštěvníků jednoznačně potvrzují, že zájem o využití inkoustové technologie v oblasti produkčních řešení se již posunul za hranice tradičního transakčního tisku a velkoobjemového direct mailu. Inkoustová technologie dnes pokrývá podstatně širší spektrum podnikatelských aktivit a tiskových aplikací,“ pokračuje Peter Wolff. „Rozhovory s poskytovateli tiskových služeb ukázaly pokles jejich nedůvěry v kvalitu inkoustových výstupů, kterou dříve chápali jako překážku pro všeobecné přijetí této technologie. Díky špičkové kvalitě výstupů vytištěných na strojích ProStream a VarioPrint i300 získali návštěvníci našeho stánku přesně takové důkazy, které z pohledu využitelnosti inkoustové technologie požadují. Diskuse se tak rychle posouvají k možným obchodním modelům a poskytovatelé tiskových služeb stále více chápou to, jak v rámci svého různorodého produkčního portfolia mohou vedle dalších technologií využít právě inkoustový tisk.“

Během prvního veletržního dne Canon oznámil první čtyři prodané tiskové stroje Océ ProStream evropským zákazníkům – společnostem Ipskamp Printing B.V. z nizozemského Enschede, Direct Mail House AG ze švýcarského St. Gallen, Daten‑Partner GmbH, z německého Erkrathu a Totem z polské Inowroclawi.

Velký zájem návštěvníků přilákal i tiskový stroj Océ VarioPrint i300 – během letošního ročníku byly oznámeny nové objednávky od společností Lavauzelle Graphic (Panazol, Francie) a Jordi AG (Belp, Švýcarsko). Tito zákazníci tak rozšířili rostoucí celosvětovou komunitu poskytovatelů tiskových služeb, kteří těží z výhod kombinace vysoké produktivity, kvality a univerzálnosti v podání Océ VarioPrint i300.

„I když si veletrh Hunkeler Innovationdays vybudoval svoji pověst jako přední událost v oblasti kontinuálního tisku, zájem o cokoli souvisejícího se zařízením VarioPrint i300 ukázal, že návštěvníci vidí v archovém produkčním tisku obrovský potenciál pro rozšíření svých možností. A že jim tento typ tiskáren přináší flexibilitu, díky které mohou naplnit neustále se měnící požadavky svých klientů,“ vysvětluje Peter Wolff.

„Poprvé na tomto veletrhu jsme také ukázali naši vlajkovou loď v oblasti tonerového produkčního tisku – zařízení imagePRESS C10000VP. Návštěvníkům jsme tak předvedli širokou škálu využití ve spojení s různorodými substráty při maximálním důrazu na vysokou kvalitu barevných výstupů, které dosahujeme i díky aktivnímu soutisku a optimalizaci lesku. Navíc jsme se pochlubili i vynikajícími možnostmi tohoto tiskového stroje v oblasti manipulace s médii. Aktivní zájem ze strany návštěvníků nás příjemně překvapil a potvrdil, že možnosti tonerového tisku inspirují všechny typy poskytovatelů tiskových služeb a umožňují jim přemýšlet o případné transformaci svého podnikání.  A tento způsob uvažování ostatně vidíme přímo i u našich zákazníků – více než polovinu inkoustových strojů Océ VarioPrint i300 jsme prodali spolu s novým tonerovým zařízením imagePRESS nebo jako rozšíření stávajícího prostředí,“ uzavírá Peter Wolff.

Návštěvníci veletrhu Hunkeler Innovationdays 2017 získali také inspiraci v integrované kampani zaměřené na propagaci luxusní módní značky pánského oblečení Hackett. Tato kampaň demonstrovala možnosti, kterými mohou digitální produkční řešení společnosti Canon podpořit zajištění personalizovaných marketingových aktivit určených pro posílení povědomí o luxusní značce – a to tvorbou výstupů v požadované špičkové kvalitě napříč různými formáty a různorodými typy reklamních materiálů. Součástí bylo i seznámení s možnostmi tisku proměnných dat jako prostředku pro zvýšení účinnosti kampaně prostřednictvím přesného zacílení na konkrétní zájem zákazníků.

Přímo na veletrhu Hunkeler Innovationdays 2017 předváděl Canon naživo ve spolupráci s několika dalšími partnery dokončovací úpravy včetně produkce knih, fotoknih, katalogů, brožur, novin a self-mailer materiálů (tedy takových, které lze zaslat bez obálky). Vstupem těchto dokončovacích aplikací byly jak materiály vytvořené na místě pomocí vystavovaných tiskáren značky Canon, tak i předpřipravené tisky z kontinuálních inkoustových strojů Océ ColorStream 6000 a Océ ImageStream.


*Zdroj: InfoSource, Market Report, 2017

Přílohy

Obrázky